El Grup ha presentat l'oferta turística i cultural de les 15 ciutats en una acció conjunta amb Turespaña adreçada al mercat americà, amb perspectives optimistes de recuperació.
La campanya de promoció internacional també s'ha desenvolupat a fires de turisme de París i Bègica. França és el primer mercat emissor de turistes cap a Espanya i el nostre país és la tercera destinació preferida dels belgues.
Salamanca, divendres 1 d'abril de 2022 - Promoció internacional de les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat a Miami, a les jornades professionals directes organitzades per Turespaña per al mercat nord-americà, en què han participat 60 professionals del sector. Les jornades s'han celebrat del 30 de març a l '1 d'abril, amb l'objectiu d'impulsar la comercialització de les destinacions, l'oferta i els productes turístics espanyols al mercat americà.
En aquest marc, el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat ha tingut reunions amb operadors turístics i agents de viatges per donar a conèixer de primera mà l'oferta turística i cultural de les 15 ciutats. Cal assenyalar que el 2021 van visitar Espanya 793.000 turistes nord-americans, cosa que representa el 2,5% del total de turistes rebuts, amb una despesa d'1,504,3 milions d'euros (4,3% del total), cosa que situa els Estats Units en el desè lloc com a mercat emissor de turistes cap a Espanya i en el sisè lloc respecte a la despesa emesa. Les despeses mitjanes per persona i dia van pujar a 1.896 i 215 euros respectivament, mentre que l'estada mitjana es va situar en 8,8 nits, segons les estimacions de Turespaña.
Les perspectives de recuperació d'aquest mercat són optimistes i s'espera que el mercat segueixi evolucionant favorablement cap al nostre país com a destinació turística, segons han assenyalat Miguel Sanz, director de Turespaña, i els consellers de Nova York i Miami, José Manuel de Juan i Elvira Marcos, respectivament, en les presentacions davant del mercat americà de les empreses i destinacions espanyols participants en aquesta acció.
Promoció internacional a Brussel·les i París
La promoció internacional de les Ciutats Patrimoni de la Humanitat al març també s'ha dirigit a Bèlgica i França, dos dels principals mercats europeus emissors de turistes cap a Espanya. En col·laboració amb Turespaña, el Grup ha participat a la principal fira turística de França, el primer mercat emissor de turistes cap a Espanya, i també de Bèlgica, país estratègic, atès que Espanya és la tercera destinació internacional preferida dels belgues. En tots dos casos és un perfil de turistes interessats en la cultura i el patrimoni, la gastronomia i els espais naturals, que busquen viatges a països propers que ofereixen vacances segures i tranquil·les.
El Grup ha participat a la fira Salon des Vacances de Brussel·les, la fira destinada a públic final més important del mercat belga. Segons l'Associació Belga de Touroperadors, Espanya va ser la tercera destinació dels viatges dels turistes belgues el 2021, després del seu propi país i de França. Una tendència que confirma l'enquesta de l'European Travel Commission, segons la qual 2 de cada 3 belgues tenen pensat viatjar dins d'Europa els propers mesos. En el marc de la participació al Salon des Vacances, la tècnica de Turisme del Grup, Patricia Hernández, va participar en la presentació realitzada pel conseller de l'Oficina Espanyola de Turisme, Rafael Chamorro, i en una recepció posterior a l'Ambaixada davant d'operadors turístics.
La participació tant al Saló des Vacances de Brussel·les com al Saló Mondial du Tourisme de París, també es va emmarcar dins de la col·laboració entre el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya i Turespaña i es coordina juntament amb les Oficines Espanyoles de Turisme. El Grup també va participar a la Fira internacional de turisme de París, Salon Mondial du Tourisme. Segons l'últim estudi, Espanya ha estat la primera destinació internacional per als francesos, des del 2019 fins al 2021. Les previsions per al 2022 apunten que el mercat francès segueixi un comportament favorable cap al nostre país. Els viatges internacionals dels francesos el 2020 van ser 7,8 milions, mentre que el 2021 van ascendir a 9,8 milions.
La tècnica de Turisme del Grup, Patricia Hernández, va tenir una trobada amb la consellera de Turisme de l'Oficina Espanyola de Turisme de París, María José Gómez. A París, el Grup va participar a més a la reunió amb el diari esportiu francès L'Equipe organitzada per l'Oficina Espanyola de Turisme, on s'analitzaren tendències del turisme actiu i esportiu del mercat francès.