Àvila, 2 de febrer de 2018.- Les Ciutats Patrimoni de la Humanitat continuen amb les accions de promoció previstes en el Pla Operatiu 2018 amb una nova campanya internacional per a la captació de viatgers al Salon des Vacances de Brussel·les, la fira de turisme més important del Bèlgica.
El Salon des Vacances, que té lloc de l'1 al 4 de febrer, és una de les fires de turisme més importants d'Europa i la principal fira del sector turístic a Bèlgica. Dirigida especialment al consumidor final i amb una participació de 698 expositors de més de 55 països diferents i 97.586 visitants el 2017, es converteix en aparador ideal per presentar aquestes 15 destinacions.
Les Ciutats Patrimoni disposen en aquest esdeveniment d'un espai propi dins de l'estand de Turespaña, des del qual la tècnic de turisme del Grup informarà sobre la riquesa patrimonial, turística i cultural de les 15 ciutats als potencials turistes del mercat belga, un emissor d'especial atractiu per a les destinacions patrimonials pel seu poder desestacionalitzador i la seva fidelitat, i pels seus interessos en cultura, gastronomia i natura.
El mercat belga:
Tot i ser un mercat emissor madur, el mercat belga ha mostrat un excel·lent comportament en els últims anys, amb un creixement del 37% entre 2012 i 2016. L'any 2016 ens van visitar 2,3 milions de turistes belgues, el que representa un creixement del +2,7% respecte a l'any anterior i en els primers onze mesos de 2017, les dades tornen a ser positives, registrant un creixement del +7% en el flux de turistes respecte a 2016.
Segons dades de Turespaña i de l'enquesta de WES (West Vlaams Economisch Studie Bureau) que analitza el posicionament del nostre país com a destinació turística, Espanya és el tercer destí dels viatges dels belgues a l'estranger, amb un 11,2% de quota de mercat. A més, aquesta mateixa enquesta va reflectir que un 36% dels belgues té intenció de viatjar a Espanya.
La principal motivació dels viatges és l'oci (86%) i solen viatjar sense paquet (74%), sent els seus destins preferits Canàries, Catalunya i Andalusia. Segons l'estimació de Turespaña, un 57% inclou les visites a ciutats entre les seves principals activitats.
Pla Operatiu de Turisme del Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya
El Pla Operatiu del Grup per 2018 continuarà amb la línia de promoció, representació i comercialització de les 15 Ciutats sota el segell de qualitat excepcional que atorga formar part de la llista de Patrimoni Mundial de la UNESCO.
En aquesta ocasió, el Pla estarà marcat també per les celebracions del 25 Aniversari de la creació del Grup i inclourà diverses celebracions i accions commemoratives especials. 2018 és a més l'Any Europeu del Patrimoni Cultural.
A més dur a terme diverses presentacions directes i exposicions, al llarg de l'any està previst participar en els principals esdeveniments i fires nacionals i internacionals del sector, tant en els principals mercats emergents com en els més consolidats; Fitur (Madrid), Salon des Vacances (Brussel·les), Reisen Hamburg (Hamburg), Salon Mondial du Tourisme (Paris), ITB Berlín i WTM Londres, ITB Àsia (Singapur), JATA Tòquio i CITM Xina entre d'altres.
El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya és una associació sense ànim de lucre creada l'any 1993 l'objectiu és actuar de manera conjunta en la defensa i la promoció cultural i turística del patrimoni de les 15 ciutats que el componen, els cascos històrics han estat reconeguts per la UNESCO com a Patrimoni Mundial: Alcalá d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa/ibiza, Mèrida, Salamanca, San Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostel·la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda