Novembre 23, 2024

ajuntamentdaltvila

GCPHE a Tokyo

El Grup de Ciutats Patrimoni continua amb la seva intensa promoció en els mercats asiàtics de les 15 ciutats que formen la xarxa.

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat ha participat a la fira JATA de Tòquio 2017, la fira de turisme més important del Japó celebrada del 21 al 24 de setembre a la capital nipona. Les 15 ciutats inscrites a la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO han ofert la seva riquesa cultural i patrimonial des d'un espai propi dins de l'estand de Turespaña.
A més, les ciutats han tingut l'ocasió de mostrar les seves destinacions a agents, operadors turístics i professionals del sector en un workshop organitzat per la fira i un altre organitzat per la pròpia OET i participar en una reunió i sopar de treball preparatòria prèvia a la fira oferta també per l'oficina, amb la participació de la Tècnic de Turisme de la xarxa.

La fira JATA està organitzada per l'Associació Japonesa d'Agències de Viatge i ofereix un aparador al món de doble vessant: oberta a professionals els dos primers dies, i al públic en general durant el cap de setmana. Japó és un dels mercats internacionals prioritaris per al Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya.

El mercat japonès:
El perfil del turista japonès respon a persones d'edat mitjana, amb un poder adquisitiu mitjà-alt, interessats en la cultura i la tradició local i que estan molt influïts per la seguretat a l'hora de triar destinació. Els productes turístics més demandats per part dels turistes japonesos que viatgen a l'exterior són la contemplació de la natura, visitar llocs emblemàtics i l'oferta culinària. Les principals raons a l'hora de triar Espanya com a destí són el patrimoni cultural, el turisme urbà i la gastronomia. El viatger japonès a Espanya es caracteritza per realitzar un tour combinant per diferents ciutats espanyoles, de vegades provinents de països propers com Portugal, França i Itàlia, ciutats a les que sol dedicar un dia o dos a cadascuna.

Encara que en els últims anys els viatges dels japonesos a l'estranger van experimentar una important contracció a causa de la percepció d'inseguretat i encariment, en 2016 va canviar la tendència, registrant-se un augment del +5,6% afavorit per un abaratiment de les destinacions a causa de la revaluació del ien.

Segons dades de Turespaña, el 2016 ens van visitar 473.000 turistes japonesos, fet que suposa un 0,6% del total de turistes rebuts. Les pernoctacions hoteleres, que van ascendir a 1 milió, es van mantenir estables respecte l'any anterior (estimació de Turespaña). D'altra banda els passatgers que van viatjar en vols procedents del Japó es van veure incrementats en més del 1.000% pel fet que en 2015 Espanya no disposava de vols directes amb el Japó, situació que canvià a l'octubre de 2016 amb la inauguració de la nova ruta Madrid-Tòquio d'Iberia.

Aquesta campanya a Europa forma part del Pla Operatiu de Turisme 2017, amb accions de promoció que inclouen:
- Presència a les fires FITUR, Fira dels Museus de Frankfurt (Alemanya), JATA (Japó), Saló del Turisme de París (França), Reisen d'Hamburg (Alemanya), Salon des Vacances (Brussel·les), Fira Vakantiebeurs d'Utrecht (Països Baixos), ITB de Berlín (Alemanya), World Travel Market de Sao Paulo (Brasil), Món Abreu de Lisboa (Portugal), Museumfest de Franfkurt (Alemanya), ITB de Singapur del 25 al 27 d'octubre, i la CTEM China International Travel Markt Xangai de la Xina del 20 al 22 d'octubre. A més, la xarxa anirà a la World Travel Market de Londres al novembre.
- Participació en Jornades Professionals de Turespaña per a la presentació de les ciutats a operadors turístics i agents estrangers del Regne Unit a Mèrida, al març, i de la Xina (sector congressos) al maig a Madrid.
- Presentacions institucionals i tècniques de les 15 ciutats en mercats d'origen: Bucarest (Romania) el 21 de febrer; Lima (Perú) amb Paradors el 28 de febrer; Buenos Aires (Argentina) amb Paradors el 2 de març; Bruges (Bèlgica) el 4 de maig; Roma (Itàlia) el 10 de maig, Londres (Regne Unit) amb Paradors el 20 de Juny i Varsòvia (Polònia) el 22 de setembre).
- També s'ha realitzat una important promoció en el mercat nacional a Barcelona (Hospital de Sant Pau) el 13 de juny, amb Madrid Destino.
- Viatges de familiarització en què s'ha possibilitat que periodistes i operadors turístics dels Estats Units, Noruega, Suècia, Hongria i França, en col·laboració amb les Oficines de Turisme d'Espanya en aquests països, coneguin de primera mà aquestes ciutats per a la seva prescripció com a destinacions preferents.
- A l'àrea de Comunicació s'han fet campanyes publicitàries en mitjans nacionals (suplements de viatges, revistes especialitzades i portals web de turisme) i al juliol s'ha llançat al mercat la nova guia Ciutats Patrimoni amb el prestigiós segell de GeoPlaneta. A destacar que RTVE segueix gravant la segona fase de la sèrie en 4K, sobre les 15 Ciutats Patrimoni, i la segona fase de la qual, amb els capítols de Càceres, Salamanca, Toledo i Mérida s'emetrà en noviembre.

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya és una associació sense ànim de lucre creada l'any 1993 l'objectiu és actuar de manera conjunta en la defensa i la promoció cultural i turística del patrimoni de les 15 ciutats que el componen, els nuclis històrics han estat reconeguts per la UNESCO com a patrimoni Mundial: Alcalá d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa/Ibiza, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostel·la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda.