La Mesa de Turisme de la ciutat d’Eivissa constituïda aquest matí està integrada per representants de tots els sectors d'activitat del municipi, té per impulsar el Pla Estratègic per a fer front a la crisi provocada pel COVID-19 amb la posada en marxa de mesures de reactivació turística de cara a la pròxima temporada.
En la Mesa de Turisme, presidida per la regidora de Turisme, Dessiré Ruiz, hi han participat Vicent Torres, en representació de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball del Govern de les Illes Balears; el Director Insular de Turisme, Juan Miguel Costa, en representació del Consell d’Eivissa, així com entitats empresarials, com la Cambra de Comerç; PIMEEF, Foment de Turisme o la Federació Hotelera; agents socials, com a UGT i Unió Insular d’Eivissa i Formentera i entitats representatives del sector cultural com l’escola de Turisme, la UIB, l’Institut d’Estudis Eivissencs o el Museu Arqueològic.
A més, s'han sumat col·lectius com a GEN-GOB, Mar Blava i Amics de la Terra juntament amb representants de sectors d'activitat de la ciutat, com l'Associació d'Oci, la Federació de Taxis i l'Associació de Guies d'Eivissa (APITIF).
També forma part de la Mesa de Turisme, l'Autoritat Portuària de Balears, empreses com Baleària i també els partits polítics amb representació a l'Ajuntament, PSOE, PP, Unides Podem i Ciutadans. En definitiva, una Taula de treball formada per 40 entitats representatives de la indústria turística, de la societat civil i dels partits polítics amb representació en el Ple municipal.
En la seva intervenció, la regidora de Turisme, Dessiré Ruiz, ha defensat que “necessitem actuar amb contundència per a impulsar el sector econòmic més important de l'illa i és urgent l'elaboració d'un Pla Estratègic de Turisme, un full de ruta que ens permeti disposar d'estratègies definides i línies d'acció de cara a la pròxima temporada, sense oblidar el mitjà i llarg termini”.
Ruiz ha subratllat que‘ tot aquest treball es realitzarà en un marc on les paraules clau són innovació, competitivitat, sostenibilitat i digitalització, els eixos que ens permetran dissenyar un full de ruta perquè la nostra ciutat continuï sent una destinació turística líder i per aquest motiu és tant important que tots els sectors, institucions i entitats treballem en la mateixa direcció’.
Des de la regidoria de Turisme de l’Ajuntament d’Eivissa es redactarà un Pla Estratègic que dissenyarà l’empresa Braintrust, especialitzada en anàlisis del sector turístic, i que estarà basat amb una metodologia que consisteix en la realització d’entrevistes, amb format telemàtic, en les quals se citaran a les entitats i col·lectius representats en la Mesa i d'altres sectors representatius de la Ciutat, per a proposar unes línies d'actuació que es plasmaran en un Pla Estratègic que veurà la llum abans de primers de març.
En paral·lel a aquest estudi estratègic, la ciutat d’Eivissa ja participa en la III Fase de l'Observatori Turístic del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, un estudi finançat per la Secretaria d'Estat de Turisme des de 2018, els resultats del qual es coneixeran a finals d’any.
El director de Braintrust, Ángel Garcia Butragueño, ha afirmat que ‘en aquest context d'incertesa, aquesta Mesa és una gran oportunitat per a avançar-nos a les necessitats de futur, conscients que la nostra unió i la nostra visió ajuda a salvar empreses i llocs de treball’.
La regidora ha subratllat que “hem volgut convocar aquesta Mesa, precisament en el dia en què celebrem el vint-i-unè aniversari de la nostra adhesió al segell de la UNESCO, que reconeix Valors d'Excepcionalitat Universal i ha agraït ‘a tots els sectors més afectats per la pandèmia l'enorme sacrifici realitzat aquests últims mesos i destacar especialment l'esforç dels professionals de l'oci, els hotelers, el petit comerç, el sector primari o la restauració, entre altres àrees’.