Ajuntament i Consell impulsen la iniciativa empresarial per portar clients fora de temporada alta i oferir un nou producte.
L’Ajuntament d’Eivissa ha presentant avui a Fitur, la fira turística més important de les que es celebren al nostre país, el projecte ‘Eivissa Salut’, una línia de treball impulsada per empreses privades i recolçada per les administracions públiques que busca atreure visitants que aprofiten les seves vacances per practicar-se alguna intervenció mèdica o fer-se algun tractament estètic.
La presentació, a càrrec del tinent d’alcalde d’Eivissa Joan Ribas i el president del Consell d’Eivissa, Vicent Torres, ha comptat amb la participació de les empreses Eiviluxury i Grupo Policlínica, les dues companyies pioneres a Eivissa en aquest tipus d’oferta.
Ribas ha destacat que el paper de les administracions per impulsar aquest tipus de turisme de salut i estètic consisteix en unificar l’esforç de les diferents empreses que hi participen i ajudar a canalitzar i comercialitzar la seva oferta. ‘És un tipus de turisme que s’hi està obrint pas i estam intentant coordinar esforços també amb hotelers, companyies de transport, etc. per fer una xarxa que vagi creixent i es consolidi. Ens fan arribar que Eivissa és un lloc ideal per a aquest tipus de demanda, que ens pot portar molts de visitants’.
El tinent d’alcalde ha senyalat que entre els avantatges d’aquest tipus de turisme està el fet que no és un turisme vinculat a la temporada alta i que a més un té un alt poder adquisitiu.
Per la seva part, el president del Consell d’Eivissa, Vicent Torres, ha recordat que els viatges i la salut fa segles que van de la mà i ha animat als empresaris a impulsar aquesta nova línia de feina. ‘Tenim una gran sistema de salut públic però també de salut privada i volem posicionar Eivissa en aquest sector de forma natural; a més, no hem d’inventar res perquè com a destinació oferim tot el que aquest tipus de visitant pot necessitar’.
David Medina, general manager del Grupo Policlínica, ha destacat que aquest tipus de turisme ‘és una gran oportunitat per a tota l’illa, que es podria posicionar molt bé en el mercat internacional degut al seu gran potencial’. Medina ha senyalat que precisament aquest tipus de turistes prefereixen fer el seu desplaçament fora de temporada i que normalment ho fan acompanyats i buscant una oferta complementària de qualitat per disfrutar-la durant la seva estància.
Finalment, la doctora i directora d’Eiviluxury, Marí Bufí, ha destacat aquest és un projecte molt il·lusionant, que pot obrir nous mercats a les empreses d’Eivissa i que serveix per millorar la qualitat de vida de moltes persones i oferir bones experiències.