Desembre 02, 2024

ajuntamentdaltvila

Notícies

Presentació dels projectes realitzats fruit del conveni de cooperació entre l'Ajuntament d'Eivissa i el Govern Balear

Projectes territoriEl conseller balear de Territori, Joan Boned i la Tinent d'Alcalde d'Urbanisme de l'Ajuntament d'Eivissa, Elena Boned, han presentat avui els projectes realitzats fruit del conveni de cooperació entre l'Ajuntament d'Eivissa i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant el qual l'Ajuntament ha rebut l'assistència tècnica en matèria d'obres públiques.

La Tinent d'Alcalde d'Urbanisme, Elena Boned, ha destacat que aquest conveni ha permès tenir enllestits aquestos projectes que serviran per donar solucions al problema d'inundacions que pateix la ciutat en moments de fortes tempestes i per tal d'arreglar definitivament el penya-segat de Talamanca.

Per la seua banda, el conseller balear de Territori, Joan Boned, ha destacat que gràcies a aquest conveni es poden dur a terme projectes fonamentals per a la ciutat.

Els projectes són la construcció d'un estany de tempestes a la rodona de Can Misses, a l'avinguda de la Pau, la consolidació del penya-segat d'Illa Plana que afecta al carrer de la Mola i l'evacuació de pluvials del camí de can Murtera.

El projecte de construcció de l'estany de tempestes té per objectiu millorar el drenatge d'aquesta part de l'avinguda amb la construcció d'un dipòsit d'aigua sota la rodona de Can Misses. El dipòsit, de planta circular té una capacitat de prop de 3.000 m3 i té un pressupost de 796.000 euros
Al projecte es preveu deixar preparada la connexió d'aquest estany per l'obra que té projectada el Consell Insular d'Eivissa de construcció d'una canalització de drenatge a la mateixa via.

D'una banda, s'evitarà el problema d'inundacions que provoquen les tempestes dins del casc urbà d'Eivissa i per altra, significarà posar en marxa mesures d'optimització per a la reutilització de l'aigua.
 
Pel que fa al projecte d'evacuació de pluvials de l'Avinguda de la Pau pel camí de Can Murtera consisteix en la canalització de les aigües pluvials que afecten a l'Avinguda d'Ignasi Wallis en moments de fortes tempestes, per tal que siguin evacuades per una canonada soterrada fins a vessar al Port d'Eivissa.
El projecte, que preveu la construcció de la canonada de 620 metres de longitud, s'ha dissenyat per a que tota l'obra transcorri per zona de domini públic i té un pressupost de 469.000 euros.

Aquestos dos projectes s'executaran durant el 2016 i estan inclosos dins el Fons d'impuls Econòmic.

El tercer punt en el que estan treballat els tècnics de la conselleria ha estat la redacció d'un avantprojecte d'estabilització del penya-segat de Talamanca i l'apertura del carrer de la Mola, tancat al trànsit degut als despreniments que es venen produint al mateix i que han afectat a l'estabilitat de la via.

En aquest cas s'han presentat dos alternatives entre les quals l'Ajuntament d'Eivissa n'elegirà una després de que els tècnics les hagin estudiat. L'alternativa recomanada pels tècnics és la que consisteix en la construcció d'un mur escullera de 45 metres de longitud, una altura de 13 metres i una amplària de 5 metres. L'altra alternativa es la instal·lació de cargols d'acer ancorats.
La Conselleria de Territori s'ha compromès a realitzar el projecte executiu del penya-segat de Talamanca una vegada s'hagi triat l'opció definitiva. El termini d'execució de les obres al penya-segat de Talamanca s'estimen entre 5 i 7 mesos depenent del projecte que surti elegit i el pressupost estimat es de 637.000 euros.

L'obra transcorre per terrenys de titularitat pública, una part de l'Ajuntament d'Eivissa i un altra és de Domini Públic Marítimo-Terrestre pel que s'haurà de sol·licitar autorització a la Demarcació de Costes de les Illes Balears.

Enllaç a:
· Projecte estany de tempestes
· Tall de veu de Joan Boned, conseller balear de Territori
· Tall de veu d'Elena López, tinent d'alcalde d'Urbanisme de l'Ajuntament d'Eivissa

Instal·lació de noves plaques explicatives a diferents carrers del municipi

Plaques historiadesL'Ajuntament d'Eivissa, a través de la regidoria d Cultura i Patrimoni, està instal·lant noves plaques explicatives a diferents carrers del municipi, en especial al barri de Dalt Vila.  Es tracta d'un projecte de plaques historiades al conjunt històric que té per objectiu recuperar la història dels carrers de Dalt Vila a través dels antics noms. 

Les plaques estan realitzades en material ceràmic, per l'artesà Toniet, que també s'encarrega de la seva instal·lació. Es tracta d'un material que no es degrada, consistent i molt adequat per l'entorn de Dalt Vila.

S'han instal·lat tres parts explicatives que quedaven pendents als carrers Pere Tur, Joan Roman i al carrer Conquesta.
Les noves plaques s'han col·locat a la plaça d'Espanya i carrer d'Enmig i també es preveu la instal·lació d'una placa de la Crònica de Ramon Muntaner en la que es podrà llegir el text referent al municipi que va escriure i que forma part d'una de les grans Cròniques Catalanes. Aquesta placa forma part dels actes de l'Any Muntaner que enguany fa 680 anys de la seva mort.

Les línies de bus L3 i L13 retornen a la parada on s'ubicava l'antiga Delegació del Govern

AutobúsA partir de dimecres, 10 de febrer, el Consell d'Eivissa, retornarà la parada de les línies L3 (Sant Antoni - Eivissa) i L13 (Santa Eulària - Eivissa) a l'altura del solar de l'antiga Delegació del Govern.

La nova ubicació serà efectiva a partir de les 07.00 hores de dimecres 10 de febrer, moment en el qual deixarà de ser operativa la parada provisional situada a l'altura dels números 40-44 de l'av. d'Isidor Macabich.

Comença la campanya "Enamora't del petit comerç"

Petit ComerçLa regidora de Comerç de l'Ajuntament d'Eivissa, Glòria Corral, la vicepresidenta del Consell Insular d'Eivissa, Marta Díaz i representants de l l'Associació de Comerciants de sa Capelleta i de la Pimeef han presentat avui la campanya del Dia dels Enamorats que comença avui dijous i que acabarà el dia 17 de febrer.
Sota el lema “Enamora't del petit comerç” s'han distribuït entre tots els comerciants i restauradors uns petits pòsters que s'instal·laran als 300 establiments comercials que participen en la campanya.

La regidora de Comerç de l'Ajuntament d'Eivissa, Gloria Corral, ha animat a tots els comerciants i emprenedors, que són el teixit empresarial més important de la ciutat, a participar en aquestes campanyes per tal d'incentivar el consum entre el petit comerç.

L'Ajuntament d'Eivissa en col·laboració amb el Consell Insular d'Eivissa han organitzat dos sorteigs per tal d'incentivar als consumidors. El primer sorteig es presencial i per participar-hi els compradors podran omplir un bitllet i dipositar-lo en la bústia que hi haurà a tots els comerços.
Els premis son una nit, amb sopar i esmorzar inclosos, a l'Hotel Simbad a la Platja de Talamanca, i dos sopars per a dues persones al restaurant Sa Nansa.

Per altra banda, també s'ha iniciat una acció a través de xarxes socials. La pàgina de Facebook de l'Ajuntament d'Eivissa servirà per a que els usuaris enviïn una foto del lloc del municipi d'Eivissa del que s'han enamorat o que més els agradi. Entre tots els participants es sortejaran tres rams de flors de la Floristeria Es Baladre.

El dia 17 de febrer es farà el sorteig i els premis es podran bescanviar fins el dia 29 de febrer.

La vicepresidenta del Consell Insular, Marta Diaz, ha destacat que la col·laboració entre les institucions es fonamental  per a dur a terme iniciatives com aquesta en els comerços d'Eivissa.

Tots els establiments comercials que vulguin participar poden recollir els pòsters identificadors de la campanya i els bitllets a les associacions comercials del seu barri o a la regidoria de Comerç de l'Ajuntament d'Eivissa.

Enllaç a:
· Tall de veu de la regidora de Comerç, Glòria Corral

Llanos Lozano, escriptora del mes de febrer a la Biblioteca de Can Ventosa

Llanos LozanoUs informem que l'escriptora del mes de febrer a la Biblioteca de Can Ventosa és María de los Llanos Lozano Guevara. (Madrid. Febrer, 1926 – Eivissa. Agost, 2015). Durant aquest mes es podrà consultar la seva obra i s'editarà un punt de llibre.

Llicenciada en filosofia i lletres, secció de filosofia pura.  Estudià el batxillerat a Albacete i es va llicenciar a la Universitat de Múrcia, on obtingué el Premi Extraordinari de l'any 1949.
En 1965, quan ja tenia set fills, va venir a Eivissa per prendre possessió de la càtedra que havia guanyat a l'Institut Sta. Maria d'Eivissa i que ocupà fins a la seua jubilació l'any 1991, excepte dos anys en que fou directora de l'Institut sa Blanca Dona. També  impartí classes a la Universitat Oberta per a majors (UOM).
També va ser regidora en Vila amb les llistes del PSOE durant la legislatura 1983-1987.
La seua tasca docent va ser molt important, ja que generacions d' alumnes passaren per la seua aula i gaudiren de la seua excepcional manera d'explicar i fer entendre la filosofia. Els seus Apunts de filosofia, editats el 1994, són encara una eina que utilitzen molts estudiants de batxillerat.
Va ser col·laboradora habitual de Diario de Ibiza, on va publicar setmanalment les seues agudes reflexions (baix la capçalera “Vamos digo yo”, una de ses seues frases habitulas en classe). El 1984 va publicar  un recull dels seus articles amb el títol de Lutos y sombras, que continuà després amb la sèrie Desde mis ojos I, II, III, IV i V (1997, 1999, 2002, 2004 i 2008).
El 1995 publicà el llibre de poemes Y de bruces la noche, al qual va seguir Algarabía, de 1996.
L'agost de 2000 l'Ajuntament d'Eivissa li concedí la Medalla d'Or de la Ciutat. Va rebre també el Premi Illes Pitiüses i l'any 2008 el Premi Ramon Llull del Govern de les Illes Balears. Va morir als 89 anys.

Llanos Lozano i la Biblioteca Municipal: l'escriptora va participar en algunes de les activitats organitzades per la BME, com ara els recitals poètics en homenatge a Pablo Neruda i Rafael Alberti (1996).

Enllaç a:
· Obres de Llanos Lozano disponibles a les biblioteques municipals

Revisió de la normativa d’accés i estacionament a Dalt Vila per afavorir als vesins i reduir el número de vehicles autoritzats

Dalt VilaL’Ajuntament d’Eivissa revisa la normativa d’accés i estacionament a Dalt Vila per afavorir als vesins i reduir el número de vehicles autoritzats. Durant 2015 havia 600 cotxes amb permís per a només 190 places d’aparcament.

Les regidories de Mobilitat i Policia Local de l’Ajuntament d’Eivissa han estat revisant durant els darrers mesos els criteris amb els que fins ara es concedien les targetes d’accés i estacionament al barri de Dalt Vila i han decidit finalment establir uns criteris més restrictius a la vista de l’enorme saturació que pateix el barri i la manca d’espai per aparcar.

Dalt Vila ja era zona ACIRE (d’aparcament regulat i controlat) des de fa anys però les mesures restrictives no han donat fins ara el resultat desitjat. De fet, s’ha trobat que l’any passat es varen concedir unes 600 targetes per a 190 places d’aparcament reals que hi ha al barri. Amb l’objectiu d’avançar en les mesures de protecció del nucli històric i amb la intenció d’afavorir principalment als residents del barri, s’han establert uns nous criteris amb els que es podran reduir notablement els vehicles autoritzats i, així, millorar les condicions d’aquest espai tan emblemàtic de la ciutat.

Amb les noves condicions, els residents empadronats als carrers de Dalt Vila podran tenir dues targetes per habitatge més una tercera addicional en el cas d'existir un membre de la família amb vehicle adaptat  per discapacitat reconeguda. Una altra avantatge per als vesins és que a partir d’ara les targetes tindran una duració de dos anys i no d’un com passava fins ara, el que reduirà les tramitacions que han de fer a l’ajuntament.

També podran obtenir targetes els establiments hotelers de l'interior de Dalt Vila, però amb un màxim d'una targeta per estacionar i un altra per circular i donar servei a l'establiment. La resta d'empreses de serveis que hagin de fer feina a Dalt Vila podran accedir amb les targetes de caràcter temporal que es recullen a la caseta de control d'accés, deixant el permís de circulació durant el temps que estiguin a Dalt Vila i que els hi serà tornat quan retornin la targeta temporal d'accés.

També s’aprofita la nova regulació per limitar l'horari de càrrega i descàrrega a Dalt Vila, que a partir d’ara serà exclusivament de 08:00 a 11:00 hores, de dilluns a diumenge.

Tots aquestos canvis entraran en vigor el proper 1 de març, pel que l’equip de govern recomana a totes les persones afectades per aquesta normativa que facin les seves sol·licituds per registre d’entrada durant els propers dies, per tal de tenir la seva targeta en vigor a partir del mes que ve.

Com ja sabeu, l’equip de govern municipal ja va eliminar durant l’any passat la possibilitat que els regidores i les regidores, així com el personal de confiança de l’Ajuntament d’Eivissa, tingui accés a aquestes autoritzacions i també s’han eliminat les places d’aparcament reservades a la Corporació Municipal i l’alcalde, donant així més espais per als vesins en general. Així mateix, també es varen prendre mesures per controlar que la plaça d’Espanya fos fonamentalment un espai per a vianants com diu el Pepri, a la vista que darrerament s’havia anat convertint en un aparcament indiscriminat. És objectiu de l’equip de govern que durant aquest any Dalt Vila es vagi convertint en un espai amb menys vehicles i que siguin respectades les places i els espais que no estan pensats per als cotxes.

Entren en funcionament els 20 contenidors soterrats a l'Avinguda de los Andenes, al Port d'Eivissa

Contenidors soterratsDimarts dia 2 de febrer entren en funcionament els 20 contenidors soterrats de residus sòlids urbans als tres punts de l'Avinguda de los Andenes, al Port d'Eivissa. La recollida dels residus es farà durant la nit.

Els 20 contenidors soterrats és un dels projectes inclòs dins les subvencions atorgades pel Consell en matèria de Cooperació Municipal per a la realització i el manteniment d'obres i ha estat executat per l'empresa Cespa amb un pressupost de 121.316´05 euros.

El primer punt de contenidors soterrats es troba a l'alçada del nº 16 de l'avinguda de los Andenes i consta de 6 unitats amb una capacitat de 1.300 litres. Son 3 contenidors de rebuig, 1 de vidre, 1 d'envasos i un de paper/cartró.
El segon punt es troba a l'Avinguda de los Andenes, davant de la plaça Antoni Riquer. Son sis unitats  en total, 3 de rebuig, 1 contenidor de vidre, 1 de paper i 1 d'envasos.
El darrer punt d'instal·lació dels contenidors es troba a la façana final de l'avinguda amb 8 contenidors en total, 4 de rebuig, 2 de vidre, 2 d'envasos i 2 de paper.

Acords de la Junta de Portaveus de l’Ajuntament d’Eivissa

Can BotinoUs informam que, després de la sessió plenària, s’ha reunit la Junta de Portaveus de l’Ajuntament d’Eivissa per tractar el document d’acord amb Autoritat Portuària per al futur de les reformes del port. En aquest document ja s’ha incorporat, com es va proposar a una altra reunió de portaveus la setmana passada, una proposta de calendari de les diferents actuacions. Ara, aquest document ha quedat pendent de les noves aportacions o canvis que proposin durant els propers dies els diferents grups municipals.
Us adjuntam el text amb les modificacions que s’han anat fent darrerament en vermell però tingueu en compte que a hores d’ara segueix sent una eina de feina no definitiva.

A més, a la Junta de Portaveus s’ha lliurat als grups una còpia del primer esborrany de reglament de ple proposat per l’equip de govern per regular de forma més detallada tot el relacionat amb l’activitat dels grups municipals i les sessions plenàries. Com sabeu, era compromís d’aquest equip de govern redactar i aprovar el més aviat possible un reglament d’aquestes característiques i s’ha estat preparant durant els darrers mesos. Es tracta d’una proposta que agafa idees dels reglaments que ja funcionen a altres corporacions de característiques similars i queda ara totalment obert a les propostes de millora que vulguin fer els diferents partits amb representació a l’Ajuntament d’Eivissa.

Enllaç a:
· Acords APB i calendari

Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16