Novembre 27, 2024

ajuntamentdaltvila

L'Ajuntament d'Eivissa retira 17 cotxes abandonats a ses Feixes des Prat de Vila

Cotxes retiratsL'Ajuntament d'Eivissa ha retirat aquest matí 17 automòbils que havia abandonats en una parcel·la privada situada al final del camí de Ca na Glaudis, a ses Feixes des Prat de Vila. Els vehicles retirats estaven a la mateixa zona en la qual van cremar cinc cotxes a la matinada del passat 22 d'abril.

Els automòbils, que han estat traslladats al dipòsit municipal, s'han retirat davant el risc de contaminació que podria produir-se en el cas que hi hagués fuites d'olis o combustibles, així com pel perill d'incendi que suposa el que estiguin al costat del canyís que hi ha a la zona davant l'arribada de les altes temperatures estivals.

Llegeix més...

Eivissa promociona el seu patrimoni al Japó i Corea

promoció japo corieaLes 15 ciutats Patrimoni participen en unes jornades organitzades per Turespaña per impulsar la seva imatge com a destinació al mercat asiàtic

Eivissa, 26 de maig de 2015.- El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, del que forma part Eivissa, participa en unes jornades directes de suport a la comercialització al Japó i Corea que comencen aquest dimarts i es desenvoluparan fins al dijous. Estan organitzades per l'oficina de turisme de Turespaña de la capital nipona i dirigides a més de 170 agències i touroperadores i a 380 agents de viatge d'Osaka, Tòquio i Seül.

El seu objectiu és impulsar al mercat asiàtic la imatge de les 15 ciutats inscrites en la llista del Patrimoni Mundial, així com donar a conèixer tant la seva oferta patrimonial i cultural i les seves principals novetats, centrant-se en les preferències del visitant d'aquests països.

Durant anys anteriors, les Ciutats Patrimoni han realitzat iniciatives promocionals en ciutats del Japó, com Osaka, Nagoya, Fukuoka o Tòquio, fruit de l'acord entre Madrid Destino-Ajuntament de Madrid, a més de nombrosos viatges de familiarització i premsa.

Quant a Corea, és la primera vegada que les Ciutats Patrimoni participen presencialment en una acció en aquest país, un mercat amb grans expectatives de creixement i que acaba d'incrementar les seves connexions aèries amb la capital d'Espanya com a porta d'entrada.
Les jornades estan orientades a agents de viatges i touroperadores d'aquests dos països, que podran conèixer de primera mà les Ciutats Patrimoni a través de les presentacions d'un tècnic del Grup. A més de les urbs patrimonials, està previst que participin altres xarxes de destinacions, regions i comunitats autònomes, com Madrid, Sevilla, Andalusia, País Basc, Màlaga i ciutats AVE, a més de la cadena Meliá, entre altres empreses.

Aquesta campanya promocional a Àsia està inclosa dins del Pla Operatiu de Turisme 2015 del Grup, que aposta per mantenir la presència internacional de les 15 Ciutats Patrimoni en les fires més importants del món, i, de la mà de Turespaña, promocionar les seves destinacions en mercats madurs per a la xarxa, com els països europeus, Llatinoamèrica, els països emergents com l'Índia i Xina.

DESTINACIÓ PRIORITÀRIA

Es tracta de dos mercats emissors de gran interès general per a Espanya, però principalment Japó, prioritari per al Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya en ser la cultura la principal motivació dels seus ciutadans quan viatgen a Europa. De fet, tal com s'esmenta en l'estudi de conjuntura elaborat per Turespaña a l'hivern de 2014, «comença a destacar al mercat japonès la demanda per viatjar a ciutats Patrimoni de la Humanitat». Un altre aspecte positiu d'aquest mercat és la tendència cap a la desestacionalització, a pesar que tendeix a evitar els mesos més calorosos.

Japó, si bé sofreix encara certa inestabilitat econòmica, està aconseguint reduir l'índex d'atur. Encara que l'emissor japonès ha viscut diversos anys de decreixement, això no ha afectat Espanya. Així, en 2014 es va viure un magnífic any, amb un increment del 23,4% fins a aconseguir una xifra global de 475.058 turistes nipons segons dades de la Sotsdirecció de Coneixement i Estudis Turístics.

Espanya competeix en aquest mercat amb països millor posicionats, com per exemple Suïssa, Alemanya o Regne Unit. La manca de connexions directes és un element fonamental que limita la nostra competitivitat, malgrat mantenir encara cert halo de misteri. De nou, tal com se cita en l'estudi de Turespaña, «L'interès per la història, l'art o la gastronomia segueixen creixent i Espanya, doncs, es pot beneficiar d'aquesta tendència, atès que es percep a més com un país ric en història i cultura però també dinàmic, modern i apassionat».

VIATGES DE NEGOCIS

En relació a Corea del Sud, es tracta d'un país amb una elevadíssima densitat de població (49 milions d'habitants per a un territori de 100.000 km2), i segons dades de l'Estudi de Comprat Emissor elaborat per Turespaña en 2012, concentra el seu poder emissor a la capital Seül.

França, Alemanya, Regne Unit i Rússia són les destinacions europees més demanades. Al marge dels viatges de negocis de grans companyies d'automoció, la gran motivació per desplaçar-se al Vell Continent és la de conèixer la seva història i la seva cultura. Els visitants coreans tenen un nivell de despesa elevada i solen dur a terme estades curtes. L'absència de vols directes entre Corea i Espanya dificulta la comercialització de la destinació, al marge del mateix desconeixement que els coreans tenen sobre el nostre país.

Si bé per a viatges a destinacions de llarga distància s'opta per agències de viatges, està creixent el segment de viatges individuals, conformat per viatgers més joves. Turespaña sí que identifica un interès dels coreans per les Ciutats Patrimoni, així com per l'art, les tradicions i la història.

Vila perfila l'Ordenança Municipal de Regulació de l'Alcohol

Ordenanza AlcoholEl consell assessor 'Joves i alcohol', promogut pel Pla municipal sobre Drogues de l'Ajuntament d'Eivissa, ha presentat aquest matí a l'alcaldessa d'Eivissa, Virginia Marí, que a més presideix aquest consell assessor, la proposta d'ordenança municipal en la qual han estat treballant aquests últims mesos. Després del primer consell celebrat el passat mes de febrer, els participants van establir com a principal objectiu la redacció d'una ordenança mixta que no només sigui punitiva sinó que reguli també aspectes educatius relacionats amb els joves i alcohol, una ordenança global que redueixi l'oferta i la demanda de consum d'alcohol entre els joves del municipi.

Per a això, es va crear un grup de treball integrat per membres del Departament d'Educació, l'Inspector Cap de la Policia Local, policies tutors, policia d'Educació Viària, la directora de Cultura, un Tècnic de Joventut, el coordinador del Pla Municipal sobre Drogues, un Tècnic del Plan Municipal sobre Drogues, el director de Benestar Social, la coordinadora d'Unitat de Treball Social i una Tècnic de Serveis Jurídics. Tots coordinats per la Regidoria d'Educació i el PMD.

Llegeix més...

Vila desenvoluparà una App que permetrà als turistes conèixer els seus recursos culturals, turístics i d'oci en temps real

Dalt VilaL'alcaldessa d'Eivissa, Virginia Marí, ha signat un conveni amb Jordi Mas, representant de l'empresa Mapple Apps Solutions per desenvolupar una aplicació per a mòbils (App), mitjançant la qual els visitants podran conèixer en temps real els recursos culturals, turístics i de oci de la ciutat.

L'App suposa també un nou canal perquè els comerciants, empresaris i autònoms del municipi puguin donar a conèixer els seus productes i els seus serveis.

El desenvolupament de l'aplicació no suposarà cap cost econòmic per a la corporació. Així mateix, la col·laboració entre el consistori i l'empresa, especialitzada en serveis informàtics, és d'un any, que compta a partir de la signatura del conveni.

L'Ajuntament d'Eivissa posarà en marxa una App per informar dels seus esdeveniments culturals

Ajuntament d'EivissaL'Ajuntament d'Eivissa ha signat un conveni amb la Fundació Orange, Gvam i l'Associació Cultivae per posar en marxa una aplicació per a mòbils amb dispositius IOS i Android (App) amb la qual s'informarà dels esdeveniments culturals de la institució.

Gvam i Associació Cultivae s'encarregaran de la producció de l'App, que patrocinarà la Fundació Orange, no tindrà cap cost per al consistori i que els usuaris podran adquirir també de manera gratuïta.

L'aplicació contempla ajudes d'accessibilitat per a les persones amb discapaclidad visual, mitjançant l'ús de la audiodescripció, així com per a les persones amb discapacitat auditiva, a través de vídeos realitzats amb llenguatge de signes. La durada del conveni és de quatre anys, que començaran a comptar a partir de la publicació de l'aplicació.

Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16