Desembre 26, 2024

ajuntamentdaltvila

El Consell de Participació Ciutadana decidirà la propera setmana la destinació de 400.000 euros del pressupost d’inversió d’enguany

Pressupostos participatiusEls diferents vocals ja han rebut un dossier amb una trentena de projectes dels que hauran d’escollir els que considerin prioritaris.

Els membres del Consell de Participació Ciutadana es reuniran el proper dia 9 de març per acordar a quins projectes de millora es destinen els 400.000 euros d’inversió que, per primera vegada, es distribuiran segons criteris ciutadans i no del govern municipal. L’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, acompanyat de les regidores de Participació Ciutadana, Carmen Boned, i Vies Públiques, Elena López, ha donat avui a conèixer el dossier de projectes que s’ha enviat a tots els vocals del Consell de Participació per al seu estudi i valoració i ha destacat que ‘per primera vegada en aquesta ciutat, els representants del teixit associatiu tindran capacitat per decidir en què es gasta una part del pressupost municipal’.

Ruiz ha senyalat que el govern municipal espera que la partida assignada vagi creixent any rere any, una vegada que s’ha establert el sistema de participació i segons aquest vagi millorant i que, a més, confia en que amb aquesta mesura, i la dinamització de la participació ciutadana, les associacions s’enforteixin i recuperin impuls donat que s’han trobat amb molt de desànim a molts de col·lectius ciutadans.

La regidora de Participació Ciutadana ha recordat que el Consell està format per 15 representants (l’alcalde en qualitat de president, un membre de cada grup municipal i 10 vocalies que representen a les associacions dels àmbits empresarial, veïnal, esportiu, educatiu, gent gran, medi ambiental, soci-sanitari, cultural, de temps lliure i de voluntariat). Aquestos membres ja tenen des de fa dies el dossier amb una trentena de projectes, dels quals hauran d’escollir els que considerin més interessants per a la ciutat i, mitjançant un sistema de votació, prioritzar-los de tal manera que es desenvolupin tots els que es pugui fins arribar als 400.000 euros que té la partida. Boned ha ressaltat que aquest consell de participació ‘ha estat pràcticament sense activitat durant uns anys i que ja és hora de reactivar-lo i posar en mans de la gent la capacitat d’opinar i decidir sobre alguns assumptes’.

Per la seva banda, la regidora de Vies ha explicat que el dossier s’ha elaborat deixant fora projectes que siguin considerats urgents (i que han quedat reflectits al pressupost ordinari), de tal manera que cap obra de primera importància quedi fora. ‘El que hem fet és recollir tots els suggeriments que van arribant des de les associacions, a través de la Línea Verda, mitjançant els regidors de barri, etc., calcular el seu valor i fer un llistat que ara són els representants del Consell els que han de decidir en quin ordre es van executant, sabent que més enllà dels 400.000 euros els projectes quedaran pendents per al proper any’, ha comentat López.

Enllaç a:
· Propostes de projectes de millora
· Tall de veu de l'alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz
· Tall de veu de la regidora de Participació Ciutadana, Carmen Boned

L’Ajuntament d’Eivissa realitza una actuació integral al barri des Pratet

Ajuntament d'EivissaEls departaments de Policia, Vies Públiques, Medi Ambient i Benestar Social han coordinat un dispositiu que es repetirà properament a altres barris del municipi.

L’Ajuntament d’Eivissa ha realitzat durant el mes de febrer un conjunt d’actuacions al barri des Pratet amb l’objectiu de donar resposta a les queixes i preocupacions dels vesins d’aquesta zona. Amb la coordinació de la Unitat de Barri de la Policia Local, s’han realitzat una sèrie d’accions que han implicat a diferents departament i que tenen com a objectiu millorar la convivència cívica. Ja està previst que aquesta forma d’actuar es pugui repetir properament a altres barris del municipi.

Per part de la Policia no només ha participat l’agent de barri sinó també altres efectius de la mateixa unitat i el responsable de la gestió de vehicles abandonats. En algunes de les actuacions s’han implicat altres departaments, com jardins, vies públiques i benestar social, amb el següent resultat:

· Millora de la plaça i els seus voltants, amb acondicionament de jardins, del parc infantil i tancament de la zona de jocs per evitar l’accés a cans.
· Comunicació de 53 anomalies i deficiències detectades a la via pública per a la seva reparació (algunes ja han set reparades i altres que requereixen de més temps o materials s’aniran fent durant els propers dies o setmanes en funció de la seva complexitat).
· Gestions humanitàries amb 3 persones que vivien sense mitjans suficients.
· Retirada de 4 ciclomotors, 3 motocicletes, 1 turisme i 1 bicicleta abandonats a la via pública.
· Interposició de les següents denúncies per infracció a la vía pública: 10 per dipositar fems a la via pública o fora de l’horari establert, 9 en relació a normativa d’animals (cans amollats, excrements sense recollir, etc.) i 10 per abandonament de vehicles a la via pública.

Enllaç a:
Tall de veu de la regidora de Seguretat Ciutadana, Estefanía Torres

L’Ajuntament d’Eivissa inicia la licitació per a l’adquisició d’un nou furgó policial i sis motocicletes

Policia LocalDurant aquesta setmana l’Ajuntament d’Eivissa ha iniciat la licitació per a l’adquisició d’un nou furgó per a la Policia Local i sis motocicletes per als agents. Els anuncis d’inici del concurs públic es varen publicar al BOIB el passat dijous i ara les empreses interessades en oferir aquestos vehicles a l’administració tenen quinze dies naturals per a la presentació de les seves ofertes.

El furgó està destinat al departament d’atestats i les motocicletes a les patrulles que habitualment fan servir aquest tipus de vehicles. Així es podran renovar els vehicles d’una flota que, com explica la regidora de Seguretat Ciutadana, Estefanía Torres, és en general antiga i té vehicles amb més de 10 anys i en alguns casos procedents del dipòsit de vehicles abandonats.

El nou furgó s’adquirirà mitjançant sistema de renting i tenen un preu de sortida de 67.200 euros IVA inclòs. Pel que fa a les motocicletes, el preu de sortida és de 80.640.

Enllaç a:
· Tall de veu de la regidora de Seguretat Ciutadana, Estefanía Torres

L’Ajuntament d’Eivissa posa en marxa la realització del cens de persones sense sostre

Ajuntament d'EivissaL’Ajuntament d’Eivissa, a través de la Regidoria de Benestar Social, ha posat en marxa la realització del cens de persones sense sostre, amb l’objectiu de conèixer de primera mà el número i la situació de les persones que a dia d’avui estan en aquesta situació al nostre municipi. Ja s’ha fet la recollida de dades i els resultats es facilitaran a la Mesa d’Exclusió Social.

Durant aquesta setmana s’ha realitzat la recollida de dades de persones que dormen al carrer, feina que s’ha pogut dur endavant gràcies a la col·laboració d’una cinquantena de voluntaris que, distribuïts per barris, han pogut documentar les situacions que han trobat. Abans, es va portar a terme una jornada informació per explicar, donar a conèixer i compartir la metodologia de feina i unificar els criteris de treball. Posteriorment s’ha realitzat el treball de camp, que ha arribat a tots els barris i carrers de la ciutat i, en el cas que la persona ho permetés, es varen realitzar entrevistes personals per obtenir el major número possible de dades.

El tinent d’alcalde de Benestar Social, Joan Ribas, ha volgut destacar i agrair de forma molt especial a totes les persones voluntàries que han fet possible la feina al carrer, no tan sols per la seua tasca desinteressada sinó molt especialment per la calidesa humana amb la que l’han enfrontat.

Una vegada acabat el treball de camp, durant els propers dies es farà la recopilació i extracció de dades per obtenir-ne els resultats i donar-los a conèixer a la Mesa d’Exclusió Social, així com tota la recopilació de dades que està fent la Regidoria de Benestar Social dins de la memòria d’actuacions de 2015.

Aquest cens era un compromís de l’equip de govern progressista de l’Ajuntament d’Eivissa com a eina fonamental per conèixer el número real (o el més aproximat possible) i les condicions de les persones sense sostre del nostre municipi.

Enllaç a:
· Tall de veu del tinent d’alcalde de Benestar Social, Joan Ribas

L’Ajuntament inicia les obres de restauració del baluard de Sant Jordi

Obres Baluard St. JordiL’Ajuntament d’Eivissa inicia les obres de restauració del baluard de Sant Jordi, l’únic baluard pendent de rehabilitació. Els treballs duraran aproximadament un any i estan finançats pel Ministeri de Foment i el Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat.

El regidor de Patrimoni de l’Ajuntament d’Eivissa, Pep Tur, ha presentat aquest matí les obres de restauració del baluard de Sant Jordi, que ja han començat i que duraran aproximadament un any. Els treballs, que tenen un cost de 322.000 euros, han set adjudicats a l’empresa Refoart i el director d’obra serà l’arquitecte Fernando Cobos, també responsable del Pla Director de Muralles de la ciutat d’Eivissa.

Tur ha explicat que el baluard de Sant Jordi va ser el primer que es va construir però que, curiosament, serà el darrer en ser rehabilitat, tancant així les intervencions de recuperació dels baluards de la murada. Les obres començaran per la part que més molèsties pot provocar als vianants que visitin Dalt Vila i la part més visual serà l’eliminació de la gran tapa del dipòsit d’aigua que es va construir al baluard durant els anys 50.

Cobos ha senyalat que aquest baluard, juntament amb el baluard que uneix Sant Jordi amb Sant Bernat i al que també s’actuarà, tenen un gran interès donat que conserven els parapets més antics que es conserven, inclosos alguns corbs i que ‘són excepcionals en el món de la fortificació del Reinaxement’. El director de l’obra explica que es tracta d’un baluard que ha set molt maltractat al llarg del temps. Per allotjar el dipòsit d’aigües es va foradar per dins el baluard i les casamates, que tenen un difícil accés, es varen anar omplint i reomplint de diferents materials.

Per tot això, l’equip de feina, al que també està l’arqueòloga i tècnica municipal Rosa Gurrea preveu una intervenció àrdua, que començarà amb l’eliminació de tots els materials i components afegits per estudiar l’estat real dels diferents murs i ajustar la feina a les vertaderes necessitats de cada zona.

El regidor i la tècnica de Patrimoni han explicat que en principi no està previst museïtzar aquest baluard, sinó deixar-lo sense cap element per tal que es pugui gaudir en un estat més natural. Tur també ha indicat que la
filosofia de feina del seu departament es basa no només en les grans obres, sinó també en les petites reparacions per millorar l’estat de conservació de tota la zona declarada Patrimoni Mundial i el seu entorn. Per això, des de Patrimoni també s’han posat en marxa dos fases d’un pla de feina de petites intervencions que està permetent arreglar molts petits desperfectes.

Enllaç a:
· Tall de veu del regidor de Patrimoni, Pep Tur

Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16