Les cessions s'han fet amb l'objectiu de posar a disposició el sòl per a la construcció d'habitatges protegits a la ciutat d'Eivissa
L'alcalde d'Eivissa, Rafael Triguero, ha signat davant de notari la cessió gratuïta de dos solars municipals a l'Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI), un situat al carrer des Cubells, al barri de Can Cantó, i l'altre al carrer Vicent Serra i Orvay, on hi havia el Mercat Pagès perquè es puguin construir habitatges de protecció pública.
L'Ajuntament d'Eivissa, conscient de la problemàtica de l'habitatge al municipi, està treballant al Pla Integral d'Habitatge “Eivissa, una ciutat per viure”, i en el seu compromís per incrementar el parc públic d'habitatge de la capital.
Per això, les cessions aprovades al ple ple ordinari del 31 d'octubre del solar de Can Cantó, i del 19 de desembre del c/ Vicent Serra Orvay, es realitzen amb l'objectiu de facilitar el desenvolupament de projectes d'habitatge públic i accessible.
L'alcalde Triguero ha manifestat que "des del Consistori se seguirà treballant per oferir més alternatives de vivenda i oferir possibilitats de futur per als nostres joves i famílies a la Ciutat".
Tots dos solars se cedeixen per a la construcció d'habitatges de protecció oficial (HPO) en règim de lloguer amb l'objectiu d'augmentar el parc públic. Als habitatges que es construiran al solar de més de 4.020 m² de Can Cantó ia les que es faran a l'antic Mercat Pagés, caldrà sumar les que s'estan construint al que era el FabLab a l'edifici de Sa Drassaneta, a sa Penya, un edifici d'ús municipal que s'està reconvertint en tres habitatges i tres estades.