Desembre 26, 2024

ajuntamentdaltvila

El Consell d’Eivissa promocionarà el turisme familiar i el vincle de l’illa amb els britànics a la World Travel Market del 5 al 7 de novembre

Fins a dia 30 de setembre de 2024 han visitat l’illa d’Eivissa un total de 833.259 britànics, que és un 0,41% menys que en 2023. Una xifra, per tant pràcticament similar, segons apunten les xifres analitzades pel Servei d’Intel·ligència Turística d’Eivissa i de les que avui ha donat compte el president del Consell d’Eivissa i titular de Promoció Turística, Vicent Marí.

Del total de turistes arribats a l’aeroport entre 1 de gener i el darrer dia de setembre, el 21,73% han estat britànics, significa que un de cada cinc turistes provenen de Regne Unit. Aquests turistes fan una despesa mitjana de 221 euros per persona i dia, en estades de 3,7 dies de mitja. El president ha exposat l’alt grau de satisfacció que tenen els britànics, segons el darrer baròmetre d’ATEIF, i que apunta a una nota mitjana de 90 sobre 100.

Constatada la importància, en general, del turisme britànic, el president ha posat el focus en el segment familiar, que representa el 25% del total, i que es caracteritza per fer estades més llargues (el 45% s’hi està més d’una setmana) i amb una despesa per persona i dia 30 euros superior a la mitjana, assolint els 251 euros. De fet, segons dades del SITEivissa, les vacances d’una família britànica costen 2.410 euros de mitjana.

Amb aquest context, Eivissa viatja del 5 al 7 de novembre a la fira World Travel Market de Londres, a on el servei de Promoció Turística comptarà amb un estand propi de 116 metres quadrats, a on a més del Consell Insular, tindran presència 10 coexpositors: 6 privats i 4 ajuntaments.

L’acte central de promoció turística tindrà lloc el 6 de novembre a les 18 hores a ‘The Mandrake Hotel’ (20-21 Newman Street, Londres, W1T 1PG) sota el títol ‘Embrace the authentic Ibiza’, en que el departament es reunirà amb 40 prescriptors, periodistes i agents de viatge especialitzats, per apel·lar al vincle d’unió entre Eivissa i el Regne Unit, tot tenint en compte que el 64% de les famílies enquestades a l’illa eren repetidores, i que es constata un important grau de relleu intergeneracional entre els viatgers a la nostra illa. En aquest sentit, es projectarà un vídeo de testimonis a on han participat famílies, parelles joves, parelles majors i hotelers d’Eivissa, explicant el vincle i opinant sobre per què Eivissa és una destinació que molts britànics trien any rere any per passar les seues vacances.

L’alcalde de Sant Josep de sa Talaia, Vicente Roig, ha explicat que «L’aposta per Sant Josep és Música i el turisme MICE duta a terme l’anterior edició de la World Travel Market va ser tot un èxit i són dos segments que seguirem potenciant als encontres que tenim programats amb els diferents agents del sector. Enguany, però, afegim una important iniciativa que es celebrarà per primera vegada a Sant Josep el mes d’abril, com una aposta més per estendre la temporada, es tracta de Sant Josep és Foto», ha anunciat l’alcalde de Sant Josep de sa Talaia, qui ha descrit l’esdeveniment com «una cita amb la fotografia promoguda pels professionals Joan F. Ribas i José Juan Gonzálvez, que té per objectiu fomentar el turisme fotogràfic traient, així mateix, profit dels marcs incomparables que ofereixen els diferents entorns del municipi, que al cap i a la fi, son dels més coneguts i fotografiats de l’illa d’Eivissa».

Per la seua banda, el regidor de Comerç i Mercats d’Eivissa, Alex Minchiotti, ha explicat que enguany  «és un any molt important per la capital eivissenca perquè celebram el 25è aniversari de la declaració per la UNESCO d’Eivissa com a ciutat Patrimoni Mundial. Per això, des de l’Ajuntament ens hem centrat en promocionar el nostre valuós patrimoni, que compta amb les murades millor conservades de la Mediterrània, i en complimentar aquesta oferta potenciant l’esport i la gastronomia.

En aquest sentit, agraïm l’esforç de la iniciativa privada per diversificar l’oferta i allargar la temporada turística, perquè la ciutat d’Eivissa sigui una destinació de vacances els 365 dies de l’any».

D’altra banda el regidor de Turisme de Sant Antoni de Portmany, Miguel Tur, ha explicat que «la World Travel Market és una de les fires de turisme més important del mon, i la participació de Sant Antoni, que acull la meitat dels britànics que venen a Eivissa, reflecteix el nostre compromís amb la promoció del nostre municipi a nivell internacional. En aquesta ocasió, centrarem la promoció en la proposta ‘Sant Antoni, un lloc per celebrar l’amor’, destacant l’enorme potencial del nostre entorn per set triat com a destinació especialment atractiva per a turisme de bodes».

Per la seua part, el tinent d’alcalde de Sant Joan de Labritja Javier Torres ha explicat que el municipi del nord, tot i no tenir un espai dedicat en l’estand, «promocionarà amb material i altres accions la part més lligada a la natura que té Sant Joan, amb la promoció de les set rutes senderistes homologades per la Federació balear i, com a novetat, la incorporació d’una ruta circular que passa per totes les parròquies i cales del municipi, en un recorregut de 80 kilòmetres. A més, per primera vegada s’incorporen rutes pensades per fer de manera mixta: caminant i en bicicleta elèctrica, un projecte que serà una realitat en 2025».

Finalment, el gerent de Santa Eulària Empresaria, José Planells, ha destacat que Santa Eulària presentarà una guia de «xiringuitos i casetes, que posa en valor l’oferta més ‘slow’ i diversificadora de l’illa i, a la vegada, posa en valor els elements naturals i patrimonials que envolten la costa eularienca» tot això conjugat amb activitats culturals com el Primer Diumenge de Maig o el Festival Barruguet.