Novembre 14, 2024

ajuntamentdaltvila

wtmf2Les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya promocionen la seva oferta turística i cultural en la fira World Travel Market, que se celebra a Londres del 6 al 8 de novembre. El president del Grup i alcalde de San Cristóbal de La Laguna, Luis Yeray Gutiérrez, ha mantingut trobades amb operadors turístics britànics i amb el Ministre d'Indústria, Comerç i Turisme, Héctor Gómez Hernández, que confirmen les bones perspectives per al sector de cara a l'any 2024

El president del Grup subratlla que “Espanya és el destí preferit dels turistes britànics, tant per als qui busquen sol i platja, com per als qui trien destinacions de cultura i de naturalesa per a les seves vacances. En tots aquests segments, les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat són líders, amb una oferta que inclou gastronomia; allotjaments singulars, grans esdeveniments culturals i i cites esportives, al llarg de tot l'any”.

Luis Yeray Gutiérrez ha destacat que “l'any del XXX Aniversari del Grup volem ser un referent a Europa i en el món com a ciutats de trobada i de cultura, ciutats universals a través de la història, que també aposten per un futur de convivència i harmonia, amb la nostra mirada posada en la defensa de la sostenibilitat”.

L'estand del Grup a Londres,  dins de l'espai de Turespaña, ha estat també el marc de la trobada entre el president i l'alcalde d'Eivissa, Rafael Triguero. Tant San Cristóbal de La Laguna com Eivissa celebren en 2024 el seu 25 aniversari com a Ciutats Patrimoni de la Humanitat, efemèride que comptarà en totes dues ciutats amb un ampli programa d'esdeveniments, que també forma part de l'agenda del Grup. També va visitar l'estand l'alcalde de Còrdova, José María Bellido Roche.

La World Travel Market és un aparador mundial per als destins i una fira internacional que permet avaluar les noves tendències del mercat per a l'any vinent. Es tracta d'una cita a la qual acudeixen professionals especialitzats del mercat britànic i també de la resta del món.

Segons les dades de la ONS (Office for National Statistics), en els últims anys, Espanya s'ha posicionat com a primer destí dels britànics quan viatgen a l'estranger. La seva principal opció és la combinacin ‘sol i platja’, seguit dels city breaks i la naturalesa. Els britànics no perceben les vacances com un luxe, sinó com una necessitat, per la qual cosa viatgen independentment de la seva situació econòmica, encara que aquesta pot condicionar variables com el nombre de viatges a l'any, la despesa i la seva durada.

En 2022, van visitar Espanya 15,1 milions de turistes britànics, la qual cosa va representar el 21,1% del total de turistes rebuts, estadístiques que situen al Regne Unit en el primer lloc com a mercat emissor, superant al segon, França, en més de cinc milions de turistes.

Aquest lideratge també es repeteix en les xifres de despesa realitzada: els turistes provinents del Regne Unit van gastar 17.144 milions d'euros, aportant el 19,7% del total, per sobre d'Alemanya (13,2%) i de França (9,4%). Les despeses mitjanes per persona i dia van ascendir a 1.134 i 154 euros, respectivament, mentre que l'estada mitjana es va situar en 7,4 nits.

Segons les últimes dades disponibles, en l'acumulat de gener a juny de 2023, el mercat britànic continua com a primer mercat tant en despesa turística, aportant el 18,0% del total, com pel que fa a flux de turistes (20,7% del total).

Cal destacar que en el primer semestre de 2023 s'han registrat importants creixements respecte a 2022, tant en el percentatge del nombre de turistes (+19,8%) com pel que fa a l'augment del percentatge de despesa (+16,5%), segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

El president del Grup ha participat en la presentació de la campanya ‘Sustainable Spain’, organitzada per l'Oficina Espanyola de Turisme a Londres, per a donar a conèixer als destins espanyols i a les empreses espanyoles els canvis que s'estan produint en els requisits dels grans touroperadores en aquest àmbit. També en altres cites en el marc de la fira, com a l'acte organitzat per Turespaña i la revista Wanderlust per a premiar als turoperadors especialitzats en sostenibilitat.

 

Wpp