La peça ha estat cedida per la Fundación Callia per un període de dos anys.
El Museu d’Art Contemporani d’Eivissa (MACE) exposarà des d’avui un quadre de l’artista Victor Vasarely, considerat pare del moviment Op Art, gràcies a la cessió d’aquesta obra que ha fet la Fundación Callia. A la presentació d’aquesta peça han assistit el regidor de Cultura de l'Ajuntament d’Eivissa i president del Patronat del MACE, Pep Tur, i la directora del Museu, Elena Ruiz. El quadre, un acrílic sobre llenç de 240x120 cm, romandrà exposat durant dos anys a la secció d'art òptic cinètic del museu, a la sala -2 de les instal·lacions.
Victor Vasarely (Pècs 1906- Paris, 1997), va ser un artista que des del principi es va interessar per l'art abstracte i per l'escola de Muheely (principis de la Bauhaus),fundada a Budapest. Es va traslladar a París al principi dels anys 1930 i allí va treballar com a grafista. En aquesta ciutat desenvolupa el seu primer treball major, Zebra, que es considera avui dia la primera obra d’Op art. Durant les dues dècades següents, Vasarely va desenvolupar un model propi d'art abstracte geomètric, amb efectes òptics de moviment, antiguitat de formes i perspectives, i imatges inestables. La seva obra està representada en les col·leccions museològiques més importants del món.
El regidor de Cultura, Pep Tur, ha assenyalat que ‘la feina feta des del Museu també es veu refermada amb les col·laboracions que es van afegint a la seva programació i que permet comptar a la nostra ciutat amb peces de grans artistes de primer línia que refermen el discurs expositiu d’aquesta institució. En aquest cas es tracta d’una obra de Vasarely, com abans ho havien estat de Tàpies, Cruz-Villegas o Barceló. Si ja hi ha molts bons motius per pujar a Dalt Vila i visitar el museu, aquestes accions el que fan és potenciar encara més aquest fet i, en aquest cas, agrair a la Fundación Callia la seva predisposició i la confiança dipositada en el MACE’.
La directora del MACE, Elena Ruiz ha agraït a la Fundació Callia el conveni de col·laboració que manté amb el MACE i la seva missió de promoure el compromís de la societat amb el mecenatge de l'art sobretot a Iberoamèrica. A més, ha recordat que ‘el MACE posseeix una important secció d'obres i artistes internacionals representatius de l'abstracció òptic-cinètica sobretot de la dècada dels 70 del s.XX, com per exemple Hans Hinterreiter, José Maria Yturralde, Julio Le Parc, Marcel Floris, Gilbert Herreyns o Adolfo Schlosser. L'obra de Victor Vasarely, significa en aquest sentit, per al museu, la millor i més adequada referència que reforça el context d'aquestes obres, ja que se'l considera el pare de l’Op Art’.
D'altra banda, Ruiz ha assenyalat que ‘la implicació de les institucions privades en les públiques a través del mecenatge és la millor manera de reconèixer que en desenvolupament de la cultura estem tots i que tots compartim mateixos fins’.
El MACE ja ha tingut altres experiències d'aquest tipus, com per exemple el préstec que va fer Lune Rouge-Art Projects Eivissa de les obres d'Abraham Cruz -Villegas (2016), Jim Hodges (2017), Jimmie Durham (2018) i Carroll Dunham (2019), que van estar exposades en períodes anuals en el museu. I també el préstec que la Col·lecció Yera, també en 2016 i durant dos anys, va fer d'obres de Tàpies, Millars, Barceló o Zush, entre altres.