Protecció Civil d’Eivissa ha realitzat un total de 48 serveis amb una vintena de voluntaris operatius des que va començar l’Estat d’Alarma.
L'equip de Protecció Civil d'Eivissa ha realitzat un total de 48 serveis en tota l'illa des que va començar l'Estat d'Alarma. A més d'aquestes actuacions, han treballat diàriament per a informar als vianants sobre què està permès i què no en aquesta situació provocada per la COVID-19.
Des del passat 14 de març, una vintena de voluntaris han estat operatius per atendre qualsevol servei relacionat amb aquesta crisi. L'horari de la base és, des que comencés aquesta situació de 9 a 21 hores els set dies de la setmana.
La regidora de Seguretat Ciutadana i protecció Civil de l’Ajuntament d’eivissa, Rosa Rubio, ha dit, m’agradaria destacar la gran labor que realitza l'agrupació de voluntaris de l'Ajuntament d'Eivissa que estan disposats a ajudar en totes les accions necessàries. I més durant aquests darrers mesos durant la Covid-19 en què els hem pogut vorer tant animant a un ciutadà durant el seu aniversari, informant de les mesures i en definitiva cuidant de tots nosaltres'.
Cada dia s'han dut a terme serveis d'informació a vianants tant a la ciutat com en platges en col·laboració amb la Policia Local d'Eivissa. Així mateix s'han realitzat 15 serveis d'informació a Càritas per ajudar al fet que els usuaris mantenguin les distàncies de seguretat.
Una altra de les actuacions més sol·licitades ha estat la recollida de donacions en diferents punts de l'illa per lliurar-les en el punt d'acolliment de persones sense llar de Blanca Dona. En total, set serveis relacionats amb aquesta tasca. Els voluntaris també han ajudat a Creu Roja en l'acompanyament de persones sense sostre a diferents tasques i han ajudat a persones que no podien sortir de casa amb la compra.
La labor de Protecció Civil també ha estat sol·licitada en sis ocasions per ajudar a repartir màscares a la zona dels jutjats, al CETIS i al port d'Eivissa. Els voluntaris han realitzat a més, fins al moment, cinc repartiments de material escolar cedit pels col·legis a domicilis. Es tracta d'ordinadors, folis o llibres necessaris perquè alguns alumnes puguin continuar amb el seu curs escolar a distància.
La resta dels serveis han estat relacionats amb sortides d'emergència, accidents de vehicles, suport a un incendi i a controls de Policia Local.