Aquest matí s'han presentat les dades del Servei d'Atenció al Turista Estranger (SATE) durant l'any 2019. Així, durant els dies que aquest servei va estar en funcionament -del 12 de juny fins al 12 de novembre de 2019- el SATE va atendre un total de 1218 turistes estrangers, dels quals van presentar denuncia 854.
Recordam que el SATE és una iniciativa conjunta entre l'Ajuntament d'Eivissa i el Ministeri de l'Interior, i que té com a objectiu atendre a turistes estrangers víctimes de delicte en el seu propi idioma, assessorant-los de les gestions pertinents -per exemple, en el cas de robatori, sobre com cancel·lar targetes, facilitar contactes amb ambaixades, comunicació i localització de familiars-, així com assistir al turista en la tramitació de la denúncia del delicte, informant-lo dels seus drets i entregant-li la citació per la celebració dels judicis ràpids.
Aquest servei es presta a la mateixa recepció de la Comissaria de Policia d'Eivissa i ha comptat amb dos intèrprets i una tercera persona per suplir possibles incidències. Les hores de cobertura han estat de 9 a 14 hores i de 16 a 20 hores de dilluns a diumenge, i els idiomes d'atenció l'anglès, el francès, l'italià i l'alemany.
"Aquest servei l'oferim a la ciutat d'Eivissa però, a conseqüència de ser la capital de l'illa, atenem també a turistes víctimes de delicte que ens arriben de tots els municipis de l'illa i també de Formentera" ha explicat la regidora de Turisme de l’Ajuntament d’Eivissa, Dessiré Ruiz, qui ha destacat que “a les fires turístiques com la WTB un dels aspectes que més ens valoren els touroperadors són serveis com aquest, que els turistes valoren molt satisfactòriament, i que contribueixen a fer d’Eivissa una destinació turística segura”.
Dades desglossades
Durant els cinc mesos de duració del servei es van presentar 854 denúncies, pràcticament la mateixa quantitat de denúncies rebudes durant l'any 2018 (839). Desglossat per mesos, al mes de juny s'hi van presentar 134, al mes de juliol 197, a l'agost 210, al setembre 216, a l'octubre 97, i durant el mes de novembre no es va arribar a presentar cap denúncia.
Les 854 denúncies presentades són pels següents motius:
- furt 404
- pèrdues 209
- robatoris amb força / violència 47
- frau, estafa 30
- substracció de vehicle 16
- maltractaments / lesions 5
-altres delictes 143
Per nacionalitats, els qui més van fer ús del servei van ser els turistes britànics (275), seguits pels italians (198), els holandesos (129), els alemanys (127) i els francesos (110).
"Si tenim en consideració els tres milions de turistes estrangers que vam rebre l'any passat, i que la majoria van venir mentre el servei estava en funcionament, la dada de 854 denúncies, de les quals una quarta part són pèrdues, ens demostra que la ciutat d'Eivissa és molt segura" ha explicat el comissari de la Policia Nacional a Eivissa, Manuel Hernández.
El comissari també ha destacat l'alt nivell de satisfacció expressat pels usuaris del servei, un 90% dels quals qualifiquen l'atenció rebuda de 'bona' o 'molt bona'.