Desembre 22, 2024

ajuntamentdaltvila

SATE style=

El Servei d’Atenció al Turista Estranger de la Policia Nacional atén més de 4.000 visitants i facilita la interposició de 839 denúncies, la majoria d’elles per delictes relacionats amb furts i robatoris.

El Servei d’Atenció al Turista Estranger (SATE) posat en marxa a la comissaria de la Policia Nacional a Eivissa amb el finançament de l’Ajuntament d’Eivissa ha atès en total més de 4.000 visitants al llarg de 2018, en el període entre el 15 de maig i el 30 de setembre en que ha estat operatiu, i ha mediat durant l’última temporada turística en la interposició d’un total de 839 denúncies, principalment en delictes relacionats amb la propietat, sobre tot furts i robatoris, front a les 815 de l’any passat. La regidora de Comerç d’Eivissa, Glòria Corral, ha destacat aquest matí, en la presentació del balanç del servei a la comissaria d’Eivissa, la valoració, superior al 70% per cent, que fan els usuaris d’aquest servei, al que es destinaren aquest any gairebé 18.000 euros.

Aquest servei ofereix la possibilitat de ser atesos en tres dels idiomes més comuns entre els visitants del nostre municipi: Anglès, italià i francès.  A través d’aquests intèrprets, els turistes que ho demanden o que han estat víctimes d’algun delicte reben assessorament en gestions derivades del fet delictiu com pot ser la cancel·lació de les targes de crèdit o el contacte amb ambaixades i consolats, o la localització de familiars, a més d’auxiliar en la tramitació de la denúncia. Segons el comissari cap de la comissaria d’Eivissa del CNP, Manuel Hernández, amb aquest ajut es vol evitar una ‘segona victimització de les víctimes d’un delicte’ per el fet de no poder ser ateses degudament per dificultats com l’idioma i ha valorat la contribució de l’Ajuntament ‘en fer possible aquesta atenció individualitzada’ a través d’un equip de dues intèrprets.

A més, el SATE és un punt d’informació de campanyes de seguretat i civisme de l’Ajuntament i assessora sobre localització de serveis i organismes al municipi i la xarxa de transport públic, entre d’altres, a més de col·laborar com a intèrprets en gestions administratives davant la comissaria com pot ser l’obtenció del NIE o certificats de registre de ciutadà de la Unió Europea.

El gruix de les denúncies interposades a través del SATE ha estat als mesos de juliol (237) i agost (212). El total d’atencions s’ha mantingut en xifres similars a les de 2017, amb un total de 425 furts denunciats, 191 pèrdues d’objectes, 29 robatoris amb força o violència, 20 fraus, 17 sostraccions al vehicle, 10 casos de maltractaments i lesions. A més es presentaren 147 denúncies d’altres tipus de delictes de suport a grups d’investigació i Oficina d’Atenció al Ciutadà en relació amb víctimes de delictes per danys, assetjament, amenaces, agressió sexual, sostraccions de vehicles i apropiacions indegudes.

La principal nacionalitat dels visitants que han interposat denúncies a través del SATE ha estat la italiana (187), seguida de prop de l’anglesa (176) i, a més distància, de l’holandesa (103) i l’alemanya (95). A les 53 denúncies de ciutadans francesos, segueixen les 27 interposades per suïssos i les mateixes presentades per estatunidencs, en un llistat que inclou fins a 80 nacionalitats diferents.

Val a dir que a molts dels visitants atesos al SATE se’ls va passar una enquesta per valorar la qualitat de l’atenció que reben i la majoria l’aproven amb bona nota (més del 70% de valoració). La majoria destaquen la rapidesa i amabilitat del servei al llarg de tota la temporada i, si de cas, hi ha algun comentari negatiu relatiu a les esperes que es pogueren registrar als mesos de juny i juliol. En termes generals, tot i que el SATE va enregistrar un augment del total de persones ateses, la satisfacció dels usuaris va augmentar a l’inici de la temporada, es va mantenir al juliol i va davallar una mica a l’agost i el setembre.