Gener 24, 2025

ajuntamentdaltvila

Servei de taxi

El municipi d'Eivissa compta amb cinc parades de recollida de passatgers del servei de taxis. Es troben ubicades al carrer de Ramón Muntaner -entre el carrer Galícia i l'avinguda Espanya-; al carrer del País Basc -entre els carrers Galícia i Navarra- (totes dos al barri de ses Figueretes), a l'estació marítima de Formentera, a l’avinguda d’Isidor Macabich,43 i a les proximitats de l'hospital Can Misses. A més, hi ha una altra parada a la zona de Platja d'en Bossa, al carrer de Pere Matutes Noguera. Tot i així, durant la temporada estival el nombre de parades habilitades s'incrementa per tal de donar millor servei. Aquest increment de parades es consensua amb el col·lectiu, que fa la petició, i des del Consistori s'estudia la seua viabilitat.

Així mateix, els ciutadans també poden sol·licitar el servei a través de la nova línia de ràdio taxi, el número és el 971 333 333.

Des de l'Ajuntament es recorda als usuaris d'aquest servei la importància de rebutjar qualsevol trasllat en un vehicle que no estigui senyalitzat de forma reglamentària com a tal i evitar així els 'taxis pirates'. Per reconèixer un vehicle reglat, aquest ha de portar un senyal lluminós a l'exterior del vehicle amb la indicació TAXI, així com una placa de SP (servei públic a l'exterior). A més, a l'interior del vehicle han d’estar visibles les tarifes i l'ús del taxímetre és obligatori.

Amb l'objectiu de donar millor servei durant els mesos d'estiu, l'Ajuntament d'Eivissa -juntament amb la resta de consistoris- posa en marxa el Pla de llicències estacionals. Això és l'increment del nombre de vehicles durant la temporada estival per tal d'oferir un servei adequat i de qualitat. Aquests vehicles també estan senyalitzats de forma reglada.

D'altra banda, l'administració municipal convoca anualment exàmens per a l'obtenció del permís municipal de conductor de taxi.

Control de plagues

Entre les competències de la Regidoria de Medi Ambient està la realització de desinfeccions, desinsectacions i desratitzacions en espais públics com són els carrers, el clavegueram o els parcs, entre d'altres.

L'objectiu de l'eliminació d'aquestes plagues és desinfectar fins a uns mínims que assegurin la bona qualitat de vida de la ciutadania.

Per a això es planifiquen plans de xoc i manteniment que es realitzen de forma periòdica. D'aquesta manera els tractaments de xoc es duen a terme cada quatre mesos, mentre que mensualment es realitzen les tasques de manteniment, i es revisen així totes les zones que conformen el municipi d'Eivissa per tal d'evitar la proliferació de plagues. En els centres educatius, aquestes accions es desenvolupen en períodes de vacances com Setmana Santa, estiu o Nadal.

Amb aquestes mesures, el consistori pretén garantir totes les mesures de salubritat necessàries per als residents i visitants.

A través de la Línia Verda es pot comunicar qualsevol indici de plaga que es localitzi en l'entorn, entenent com a plaga la irrupció sobtada i multitudinària d'insectes, animals o altres organismes d'una mateixa espècie que provoca diversos tipus de perjudicis com malalties, danys econòmics i fins i tot culturals. Les plagues més comunes són les de rates, paneroles, colom roquer, leishmaniosi i vespes. L’Ajuntament no s’ocupa de les plagues detectades en espais privats o particulars.

L'empresa encarregada de realitzar periòdicament el control de plagues és Lokímica, empresa especialitzada del sector.

Contaminació acústica

L'Ajuntament d'Eivissa té com a prioritat fomentar la bona convivència entre els residents i les diferents activitats que es duen a terme al municipi. D'aquí, i degut al caràcter turístic del territori, el Consistori compta amb una ordenança municipal que regula els nivells acústics màxims permesos, que compleixen amb els paràmetres exigits per la legislació nacional. Actualment el departament de Medi Ambient està elaborant el Mapa Estratègic de Sorolls de la ciutat, que està supeditat al Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU), que defineix els usos de cada zona del municipi.

D'aquesta manera, l'objecte de l'ordenança és prevenir, controlar i corregir la contaminació acústica en el territori municipal, amb l'ànim de protegir la salut física i psíquica de les persones, el medi ambient, el bon desenvolupament de la convivència ciutadana i de les activitats humanes, i els béns particulars i col·lectius.

És obligació d'aquesta Regidoria exercir la tasca d'inspecció i control de les emissions i immissions acústiques provocades per les activitats desenvolupades en el municipi.

La normativa tipifica un seguit d'infraccions, que comporten unes sancions econòmiques que poden arribar fins als 300.000 euros de multa, per a aquells que incompleixin els paràmetres establerts. Les zones d'ús docent, hospitalari o zones verdes són els llocs amb uns nivells sonors més restrictius. D’altra banda, les zones residencials es troben en uns nivells mitjans, mentre que a les zones industrials es permeten uns paràmetres sonors més elevats.

Per vetllar per la bona convivència dins el municipi, qualsevol ciutadà que consideri que s'està incomplint aquesta normativa pot presentar una instància al consistori abonant 80 euros per reclamar que es faci una sonometria. Aquests diners es reemborsarà l'afectat en cas que s'estiguin incomplint els paràmetres sonors marcats per llei. Així mateix, els agents de la Policia Local també estan autoritzats per atendre aquest tipus de queixes.

Disciplina urbanística

El departament de Disciplina Urbanística s'encarrega d'impulsar i tramitar els informes de tot tipus d'infraccions i sancions corresponents a aquelles obres que es troben fora de llei d'acord amb les ordenances municipals o el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU).

Dins d'aquestes infraccions, la prioritat d'aquest departament és la paralització d'aquelles obres iniciades i no comunicades, per tal de poder restaurar els danys i realitzar les obres ajustades a llei.

Les sancions més habituals són:
Infraccions en general
Ordre d'execució
Expedients sancionadors
Restauració o demolició
Expedients de ruïna

Llicències i tràmits

Des de la Regidoria d'Urbanisme es concedeixen tots els permisos necessaris referents a obres, modificació d'immobles o ocupació de la via pública.

Molts d'aquests tràmits es poden fer a través de la seu electrònica. No obstant això, algunes d'aquestes gestions s'han de dur a terme de forma presencial en requerir la presentació de projectes o el pagament de taxes.

A Urbanisme es concedeixen les llicències de:
· Obra Major
· Comunicació Prèvia [que abans de la Llei d'Ordenació i Ús del Sòl -LOUS- de 2014 es denominava obra menor]
· Segregació de Parcel·les
· Tendals
· Ocupació de Via Pública lligada a una llicència d'obres
· Rases
· Rètols
· Modificació d'un immoble

NORMATIVES

Quant als tràmits, l'Àrea d'Urbanisme tramita i impulsa els diferents instruments d'ordenació urbanística, que en el cas del municipi d'Eivissa són:

Pla General d'Ordenació Urbana [PGOU]: Es tracta del document, d'àmbit municipal, que recull el projecte de ciutat. S’hi estableix la classificació del sòl, la programació del seu desenvolupament o la definició dels elements fonamentals del territori, entre d'altres.

Plans especials: Aquests determinen el desenvolupament d'una àrea en concret. El seu àmbit d'actuació és el sòl urbà i la seua finalitat està basada en la millora urbanística.

Plans parcials: Són els instruments d'ordenació urbana que tenen per objecte el sòl urbanitzable a desenvolupar.

Estudis de detall: Instruments de planejament urbanístic, que tenen, entre altres objectius, concretar l'ordenació detallada en sòl urbà o modificar l'existent.

Projectes de compensació: És el projecte que ha de formular una Junta de Compensació que recull la distribució de beneficis i càrregues entre els propietaris.

Projectes d'urbanització: Document tècnic de planejament urbanístic, que no és altra cosa que el projecte executiu de les obres d'urbanització d'un carrer, plaça, polígon, sector o barri.

Així mateix, i des de la seu electrònica, també es poden obtenir certificats relatius a:
· Antiguitat
· Final d'obra
· Certificat d'usos
· Certificat de distància
· Certificat de qualificació urbanística

Departament d'Urbanisme
Plaça Espanya, 1
971397503
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Cita prèvia

Oficina de projectes

L'Oficina de Projectes és un grup multidisciplinari conformat per cinc persones entre els quals es troben arquitectes, arquitectes tècnics, delineants i un enginyer.

Aquest grup és l'encarregat del disseny de tot tipus de projectes municipals que van des d'un aparcament fins a edificis públics, passant per instal·lacions esportives o parcs infantils.

Es tracta d'un equip de treball a disposició de totes les regidories que conformen la configuració de l'Ajuntament d'Eivissa.