Desembre 02, 2024

ajuntamentdaltvila

Notícies

L'Ajuntament d'Eivissa i tots els partits polítics que l'integren han acordat fer una declaració institucional per l'admissió humanitària dels refugiats.

Admissio refugiatrs

Per aquest motiu, des de l'Ajuntament d'Eivissa es sol.licita al govern d'Espanya que engegui totes les mesures en el si de l'Unió Europea per solucionar de manera urgent la crisi de les persones refugiades. També posar-se a disposició del govern d'Espanya per l'acolliment temporal d''algunes d'aquestes persones, segons es capacitats del nostre municipi, obrir un cens de persones o empreses que vulguin oferir un lloc d'acollida temporal als refugiats i convidar a la resta d'institucions a redactar de forma conjunta una proposta concreta sobre acollida de refugiats per tal d'enviar-la al govern espanyo.l

Aquests son els principals punts que composen la declaració institucional que es portarà al proper plenari de l'Ajuntament d'Eivissa per tal que sigui aprovada unànimement per tots els regidors i regidores.

El proper dilluns dia 7 de setembre a les 13:00 hores a la seu de Can Botino  es realitzarà l'acte de signatura de la declaració institucional amb presencia dels representants de tots els partits polítics que conformem l'Ajuntament d'Eivissa.

Enllaç a:
Declaració Institucional

L'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz i els tinents d'alcalde d'Hisenda Alfonso Molina i de Benestar Social Joan Ribas, s'han reunit aquest mati amb representants de 14 entitats bancaries del municipi d'Eivissa

Reunio entitats financieres

L'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz i els tinents d'alcalde d'Hisenda Alfonso Molina i de Benestar Social Joan Ribas, s'han reunit aquest mati amb representants de 14 entitats bancaries del municipi d'Eivissa per tal d'exposar l'acord de ple pres per l'institució sobre els desnonaments al municipi.

Les entitats bancàries s'han compromès a traslladar a ses seves entitats financeres la necessitat de redactar un compromís social per escrit en el que certifiquin que no efectuen ni efectuaran desnonaments en el municipi d'Eivissa.

L'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz ha destacat que des de l'Ajuntament d'Eivissa es buscaran línies d'actuació amb altres ajuntaments de l'illa i ha confirmat que des de la regidoria d'habitatge es preveu  implementar programes específics per les persones que cerquen un habitatge de lloguer.

Per la seva banda, el tinent l'alcalde de Benestar Social, Joan Ribas ha mostrat la necessitat de que els serveis socials puguin actuar abans de que es produeixi una situació de risc. Per aquest motiu ha demanat la col·laboració de les entitats bancàries que s'han compromès a informar als clients que es trobin en una situació delicada de la possibilitat de poder acudir als serveis socials de l'Ajuntament d'Eivissa.

Per altra banda, des de l'Ajuntament d'Eivissa ja s'ha instat al Govern Balear a establir en el termini de sis mesos un acord marc de referència amb les entitats financeres per evitar l'execució de desnonaments i  s'ha sol·licitat al Govern que es sancioni als bancs i entitats que tinguin habitatges buids durant més de dos anys.

Enllaços a:
Tall de veu de la reunió
Acord contra el desnonaments

L'Ajuntament d'Eivissa, juntament amb altres 15 ajuntaments de tot l'estat i tres de Noruega, participa avui en el Seminari Final del Projecte Equilibrio-Balance

Imatge seminari carmen boned

L'Ajuntament d'Eivissa, juntament amb altres 15 ajuntaments de tot l'estat i tres de Noruega, participa avui en el Seminari Final del Projecte Equilibrio-Balance per a intercanviar informació sobre les mesures i accions dutes a terme en materia d'igualtat.

La regidora d'Igualtat, Carmen Boned ha assistit a aquesta jornada per a donar a conèixer la feina que desenvolupa l'Ajuntament d'Eivissa en projectes  d'igualtat  des de l'any 2008.

L'acte es celebra al Saló de la Secretaria d'Estat d'Igualtat a Madrid i ha estat inaugurat per la Secretaria d'Estat de Serveis Socials i Igualtat, Susana Camarero, el Secretari General de la Federació Espanyola de Municipis i Provincies, Angel Fernández Díaz i l'ambaixador norueg, Johan Christopher Vibe.

Es trata d'un projecte que cerca la igualtat d'oportunitats entre homes i dones incentivant la corresponsabilitat i la conciliació de la vida personal, familiar i professional. Aposta fonamentalment pel desenvolupament de plans de conciliació,juntament amb altres mesures que ha posat en marxa.

Enllaç a:
Programa del Seminari

Us informam que aquest matí han començat les obres d'urgència per a restaurar el sistema d'alleujament del port d'Eivissa.

Obres alleujament port Eivissa

L'empresa concessionària del servei d'aigües Aqualia ha iniciat aquest mati les obres per tal de restaurar el sistema d'alleujament de les aigües que existia al port abans de les obres de reforma que s'han duit a terme al darrer any.

Segons les previsions, avui mateix podria quedar oberta la primera de les tres sortides d'aigua que s'anul·laren durant les obres del port i que servien per a alleujar la xarxa en moments puntuals de molta càrrega. L'objectiu amb aquestes obres és intentar evitar que es tornin a produir els problemes d'inundacions a la primera i segona línia del port.

L'alcalde d'Eivissa Rafa Ruiz i els tinents d'alcalde de l'Ajuntament d'Eivissa Alfonso Molina, Joan Ribas i Elena López, es varen reunir ahir migdia amb el president de l'Autoritat Portuària de Balears, Joan Gual de Torrella

Reunió Ajuntament Eivissa Autoritat portuaria

L'alcalde d'Eivissa Rafa Ruiz i els tinents d'alcalde de l'Ajuntament d'Eivissa Alfonso Molina, Joan Ribas i Elena López, es varen reunir ahir migdia amb el president de l'Autoritat Portuària de Balears, Joan Gual de Torrella, en la primera visita institucional del representant de Ports a l'illa d'Eivissa.Durant la reunió s'han tractat diversos temes relatius a les obres de remodelació pendents al Port d'Eivissa.

El president de l'Autoritat Portuària ha destacat el clima de cordialitat i d'enteniment entre ambdues institucions. Les relacions entre els Ports i la ciutat han d'estar d'absoluta col·laboració ha destacat Joan Gual. Per la seva banda, l'alcalde d'Eivissa Rafa Ruiz ha confirmat que es posarà en marxa un calendari d'actuacions de les obres que queden pendents en la remodelació del Port perquè l'objectiu es integrar el Port d'Eivissa a la ciutat.

Així, des de l'Ajuntament s'ha traslladat a la APB la necessitat de consensuar la fulla de ruta amb els 12 punts que va ser aprovada pel ple de la institució al mes de febrer de 2015.

Un dels punts en que  es treballarà es el de demanar a Autoritat Portuària que es mantengui la disposició de les petites eslores a la dàrsena de Ponent per tal de donar servei als ciutadans de petites embarcacions d'Eivissa.

Pel que fa a la zona del martell, els representants de l'Ajuntament d'Eivissa han plantejat l'acord pres pel ple de la institució en que es demana que l'espai que ocupa l'estació marítima d'Eivissa es converteixi, una vegada esbucat l'edifici, en una plaça pública per a la ciutadania. Un punt que Autoritat Portuària hi està d'acord.

Ara s'estudiaran les diferents possibilitats i s'espera a que Autoritat Portuària presenti les necessitats de serveis al Port d'Eivissa. Així i tot, el president d'Autoritat Portuària ha destacat que es vol tenir una visió de conjunt del Port d'Eivissa i a llarg termini per tal de buscar solucions tècniques a les obres pendents.

Per altra banda, s'ha acabat la tramitació davant Autoritat Portuària per tal de destapar el sistema d'alleujament anul·lat durant les obres de construcció del Port d'Eivissa. La previsió  es que demà mateix s'iniciïn les obres. 

Enllaços a:
Tall de veu Reunió Autoritat Portuaria
Tall de veu Rafa Ruiz

La Policia Local d'Eivissa continua amb els controls d'ocupació de via publica al municipi per part d'empreses de lloguer de cotxes i motos

Actuacions policia local

El darrer control es va realitzat ahir al mati a l'Avinguda de Santa Eulària.
S'han inspeccionat un total de 4 establiments i s'han interposat sis denuncies per incompliment d'ordenances municipals i normatives diverses. Les infraccions han estat interposades per no disposar de llicencia d'activitat, no disposar de llicencia d'ocupació de via pública tant per als vehicles exposats com per als cartells publicitaris, així com no tenir llicencies per dur a terme altres activitats.  Els establiments han hagut de retirar els vehicles de la via pública així com els cartells publicitaris que tampoc tenien llicencia.

D'altra banda, aquest matí s'ha duit a terme un control de trànsit, per part del Grup de Seguretat Vial de la Policia Local d'Eivissa, a 45 camions amb remolcs que desembarquen al Port d'Eivissa. Finalment s'han interposat 4 denuncies per no presentar el segur del vehicle quedant els camions precintats fins la presentació de la documentació. Finalment, al llarg del mati s'ha aixecat el precinte després de que els propietaris presentassin la documentació.

El regidor de Cultura de l'Ajuntament d'Eivissa, Pep Tur i el gerent de la Fundació Baleària, Ricard Pérez han signat un conveni de col·laboració amb la subvenció i patrocini d'activitats relacionades amb el patronat de Música

conveni balearia patronat musica

El regidor de Cultura de l'Ajuntament d'Eivissa, Pep Tur i el gerent de la Fundació Baleària, Ricard Pérez, acompanyats de la directora del Patronat de Música, Elisenda Belda, han signat aquest mati un conveni mitjançant el qual la Fundació Baleària col·labora amb la subvenció i patrocini d'activitats relacionades amb el Patronat de Música de l'Ajuntament d'Eivissa.

L'objectiu es fomentar l'organització d'esdeveniments musicals a l'illa i de facilitar que músics tant de fora com d'Eivissa puguin realitzar concerts així com contribuïr en la difusió de la música.

Els tinents d'alcalde de l'Ajuntament d'Eivissa, Alfonso Molina, Joan Ribas i Elena López han realitzat una valoració de la feina feta al darrer mes a les distintes àrees municipals.

Roda premsa valoració feina feta darrer mes

El Tinent d'alcalde i Hisenda, Alfonso Molina ha destacat la proposta d'inversió  de 3'7 milions d'euros en tot un seguit de projectes de millora per a la ciutat i que estan inclosos en el pressupost presentat al Fons d'Impuls Econòmic per a 2016.

També ha afirmat que en relació amb  la Policia Local, s'esta duent a terme una campanya en quan a ocupació de via pública relacionada fonamentalment amb les empreses de lloguer de vehicles i d'hoteleria. Aquesta mateixa setmana hi ha hagut actuacions a locals de l'avinguda Pere Matutes Noguera i prèviament a l'avinguda de Santa Eulària així com  al carrer Ramon Muntaner. Des de l'Ajuntament se es conscient de que es tracta d'un problema que afecta a molts carrers de la ciutat, per aquest motiu estem duent a terme una campanya especial informàtica als propietaris d'aquestos establiments i es continuarà amb la campanya de sancions per tal d'intentar reconduir aquesta situació que estava totalment desbordada.

Amés, el departament de Modernització finalment ha descartat la utilització del Portal de Transparència que ofereix la FEMP ja que es una estructura massa simple i donat que l'objectiu de l'ajuntament es construït un portal propi que es presentarà les properes setmanes i que contindrà un mínim de 50 indicadors dels que recama la Llei de Transparència.

Pel que fa a la regidoria de Benestar Social, el Tinent d'Alcalde Joan Ribas ha destacat l'aprovació i publicació de les bases de la convocatòria de subvencions de Benestar Social que es trobaven  totalment aturades i que, ja de cara a 2016 s'intentaran publicar durant el primer quadrimestre de l’any per tal que les associacions puguin treballar i planificar correctament l’any.

El termini de presentació de sol·licituds romandrà obert fins el proper 3 de setembre i tota la informació està penjada al web municipal.

Un dels temes importants ha estat la resposta que s’ha donat als escrits enviats tant per part d’aquest ajuntament com del Consell de la Justícia a la demanda de cobrir la plaça del Jutge de Violència de Gènere. Esperam que ens concreti aviat perquè, realment, és una mancança que no ens podem permetre.

Pel que fa a Habitatge, s'ha cobert la plaça d’auxiliar administratiu d’Imvisa, que portava vacant mesos, el que ha generat moltes molèsties i confusió entre els adjudicataris dels pisos de Can Cantó, ja que molts d’ells tenen encara tràmits pendents. pogués atendre correctament.

En aquest mateix sentit, el proper dia 3 de setembre estam convocant a totes les entitats bancàries amb presència en l’illa d’Eivissa per informar-lis de primera mà dels acords que es varen prendre per unanimitat al darrer ple ordinari de l’Ajuntament i explorar possibles línies de col·laboració.

En matèria de Turisme i Comerç l'Ajuntament d'Eivissa s'ha marcat com a prioritat per a la propera tardor la prioritat de revisar  l'ordenança que regula l'ocupació de la via pública ja que, en aquestos moments que continua la campanya de control i s'han trobat establiments que que o bé s’excedeixen en l’ocupació o bé la fan sense llicència. Pel que fa a la regulació dels agents de pulicitat dinámica, la regidora de Comerç i Turisme Gloria Corral va fer una reunió amb tots els propietaris d’establiments que tenen autoritzats agents de publicitat, el que popularment es coneixen com a tiqueters. Va ser una reunió molt profitosa, amb uns 30 assistents.

Per part de l’Ajuntament es va posar de manifest que es teníen queixes i problemes també d’excés en les seves actuacions i es va demanar que informessin correctament als seus treballadors del que poden fer i el que no. Després de la reunió es va apreciar una voluntat de fer millor les coses i sembla que s’ha reconduït una mica la situació.

Per altra banda, s’ha començat a col·laborar amb la Policia Nacional amb un sistema de traductors que fan feina de 17 a 23 hores i ajuden als ciutadans estrangers a posar denúncies quan s’han vist afectats per algun tipus de delicte.

Pel que fa a la celebració del Dia del Turista, al que volem donar un nou impuls i que enguany es celebrarà entre els dies 17 i 20 de setembre, s’està preparant un programa amb activitats als museus, gastronòmiques i de divulgació dels béns naturals i culturals de la declaració d’Eivissa com a Patrimoni Mundial.

A l'àrea d'Igualtat s'ha començat la feina conjunta amb el Consell, per tal de coordinar actuacions i no duplicar feines i s'està treballant en una proposta d'oferta educativa que proposarem a tots els centres educatius de secundària del municipi per tal de treballar amb joves de 4t d'ESO.

A més, la primera setmana de setembre comença una campanya publicitària impulsada des del Govern Central a la que ens hem afegit i que té com a objectiu impulsar la igualtat a les feines domèstiques i trencar estereotips en aquest àmbit.

Pel que fa a la Regidoria d'Esports i Joventut, s'està treballant específicament en els horaris i programacions de tardor ja que les instal·lacions d'ambdós departaments es reactiven molt amb l'inici del curs escolar. Una novetat que afecta als clubs de natació es que enguany no hauran d'aturar la seva activitat durant el mes de setembre com havia passat altres anys ja que, enguany, Es Viver tancarà la primera quinzena de setembre per fer neteja i reparacions però Can Misses romandrà oberta per als clubs i així podran seguir amb normalitat amb la preparació dels seus esportistes. S'estan ultimant els horaris de natació lliure i, a partir de l'1 d'octubre, Can Misses també acollirà, en determinades franges horàries, natació lliure.

A la regidoria d'Urbanisme, la tinent d'alcalde Elena López, ha confirmat que s'ha ultimat el procediment per poder fer la contractació externa de l'informe ambiental, l'estudi econòmic i l'estudi urbanístic del Pla General. L'anunci sortirà al BOIB el proper dissabte i les empreses interessades tenen 15 dies per presentar les seves ofertes. Un dels temes importants és la Inspecció Tècnica d'Edificis, no tan sols perquè és un assumpte que s'està obligat a fer per llei sinó perquè s'havia insistit molt des de l'oposició i s'ha  trobat aturat. Aquestos dies s'ha finalitzat la memòria per poder posar en marxa el servei d'inspeccions als edificis de més de 50 anys. És un tema que ha d'anar a aprovació a Junta de Govern Local i que una vegada superat aquest tràmit permetrà a l'ajuntament iniciar la redacció de l'ordenança i una vegada aprovada aquesta començar les inspeccions, segurament no abans de 2016 ja que les ordenances tenen un període d'exposició pública.

En matèria de manteniment urbà, aquestes darreres setmanes s'han fet nombroses actuacions de reparació a avinguda Santa Eulària, avinguda Espanya, Bartomeu de Roselló, Isidor Macabich o el passeig marítim, així com una actuació especial al passeig marítim de ses Figueretes on s'han canviat rajoles, s'han pintat passos de vianants, s'han pintat bancs i jardineres i s'ha fet l'actuació a la platja que ja coneixeu de posar dutxes i una barana per facilitar el bany a la gent gran o amb algun problema de mobilitat.

S'ha pintat el carrer de ses Feixes, a la seva sortida cap a l'avinguda Vuit d'Agost

En matèria de neteja, a més de continuar amb el pla de neteja especial d'embornals dos dies per setmana, es va fer una actuació urgent a Pere Francès per tornar el barri a la normalitat després de les pluges i això també ha coincidit amb el pla especial de neteja, que just estava programat aquestos dies per al barri des Pratet una vegada es va acabar el de s'Alamera. Estan ara mateix treballant a es Pratet i ja el dia 9 es comencen noves actuacions al barri de sa Capelleta. En tot cas, i com deim sempre, des de l'equip de govern se és plenament conscient que es tracta de mesures molt concretes a zones concretes i que no solucionen el problema general de la neteja que només canviarà de forma substancial quan s'adjudiqui la nova contracta.

També dins de l'àmbit de la neteja, dir que durant 20 dies s'ha fet una campanya informativa amb dos educadors ambientals per tal de millorar la recollida comercial de residus i cartró. S'han solventat dubtes que teníen alguns botiguers, s'han recordat conceptes bàsics de com s'ha de fer la separació i la recollida d'aquestos residus i bé, ha set una actuació a l'àmbit de la pedagogia i l'educació amb l'objectiu de no treballar només amb sancions.

Medi Ambient també ha realitzat durant aquest mes d'agost un inventari dels arbres que falten a la ciutat, és a dir, d'espais on no s'havien reposat i l'objectiu és començar a plantar de nous per acabar amb aquestos forats tan antiestètics i a més generar poc a poc més zones d'ombra.

Pel que fa a Mobilitat, s’ha començat a treballar en la revisió del Pla de Mobilitat que es va aprovar en la legislatura 2007-2011 i que s’actualitzarà per reprendre moltes de les actuacions que contempla, incorporant també la reforma de Vara de Rey perquè és evident que suposarà canvis molt importants per al trànsit del centre de la ciutat.

D'altra banda, ha quedat ja solucionat el problema de les targetes d’aparcament per als vesins del port amb més dificultats de mobilitat. Finalment, s’han habilitat places d’aparcament per a vehicles de discapacitats dins del port i s’ha arribat a un acord per donar 6 autoritzacions a l’aparcament limitat de l’Autoritat Portuària i altres 6 a la zona restringida del barri de la Marina. Han set els propis vesins els que han decidit, d’acord amb les necessitats o les prioritats de cada un, a qui se li atorgava cada una d’aquestes targetes.

Quan a la Regidoria de Patrimoni, al marge d'algunes actuacions com la posada en servei dels banys des Soto Fosc, que era una demanda important dels touroperadors i agències de viatges, i del baluard de Santa Tecla, dir que juntament amb Medi Ambient i Aqualia s'ha fet un reforç de les boques d'aigua del barri de sa Penya posant claus antifrau.

També s'ha realitzat una actuació per evitar la contaminació lumínica al nucli històric i s'ha finalitzat el procés de selecció de dos persones becades al departament de Patrimoni, que començaran la seva feina el proper 7 de setembre. Conjuntament amb la regidoria de Medi Ambient i Aqualia s'ha reforçat el tancament de les boques d'aigua de sa Penya amb claus antifrau.

Senyalar també que ha hagut una primera reunió de feina amb els arquitectes guanyadors del concurs d'idees de Vara de Rey i que ja s'està treballant en la revisió i actualització d'aquest projecte amb l'objectiu clar de començar les obres després de l'estiu de 2016.

Sobre les modificacions pressupostàries aprovades en ple, a continuació us passam el detall de la destinació de tots els sous que s'han canviat de partida:

- Estudis i treballs tècnics urbanisme (imprescindibles per a l'aprovació del PGOU en el termini establert): 70.000 euros

- Reparació i manteniment vies públiques (donat que la partida de tot l'any estava esgotada en juny quan va arribar el nou equip de govern) : 185.000 euros

- Gestió de residus sòlids (sobrecost de l'ús de l'abocador de Ca na Putxa, mal pressupostat pel govern anterior): 121.662 euros

- Despeses diverses medi ambient: 10.000 euros

- Manteniment edificis escoles: 41.410 euros

- Actuacions diverses cultura: 10.350 euros

- Manteniment edificis acció social: 10.000 euros

- Treballs altres empreses Pla de Prestació Bàsica (ajudes benestar social): 20.000 euros

- 0,7% Cooperació amb el Sud (pendent de pagament perquè no havia set abonat pel Partit Popular en anys anteriors): 20.000 euros

- Treballs altres empreses patrimoni: 20.000 euros

- Festes Populars (Festes de la Terra donat que la partida estava a 0): 60.000 euros

- Despeses viatges turisme: 6.000 euros

- Activitats diverses turisme: 30.000 euros

- Treballs altres empreses turisme: 20.000 euros

- Atencions protocolàries (partida també esgotada en juny i necessària per a l'organització de l'acte de lliurament de les Medalles d'Or de la ciutat d'Eivissa): 12.000 euros

- Publicitat i propaganda (la partida es trobava en - 30.000 euros): 60.000 euros

- Interessos de demora (per la mala gestió de la construcció de l'escola de sa Bodega): 50.000 euros

L'equip de govern reitera que aquestos sous s'han agafat de la partida de neteja on existeix un romanent degut a que no ha entrat encara en vigor el nou contracte, que preveu pagar més a la nova adjudicatària perquè es donarà un millor servei. Després de nombroses consultes, els tècnics han reiterat que no es poden fer servir aquestos sous extra per suplementar el servei de neteja actual. La llei no permet contractar feines extra quan ja existeix una concessió municipal (no per damunt del 20 per cent total del pressupost, que ja està suplementat en tot el que permet la normativa).

De fet, cap equip de govern anterior ha pogut utilitzar aquestos sous per millorar el servei de neteja, com ho demostra el fet que no ho hagi fet cap de les tres alcaldesses anteriors.

Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16