L'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz, i el gerent de l'empresa Valoriza Servicios Medioambientales S.A, Mario Córcoles, empresa guanyadora de la concessió del servei de recollida de residus i neteja del municipi d'Eivissa, han signat aquest migdia el contracte de gestió de la recollida de residus sòlids urbans, la recollida selectiva, la neteja viària i de les platges del municipi d'Eivissa per als propers 10 anys.
L'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz, ha mostrat la seva satisfacció per la firma del contracte, ja que suposa el començament d'una nova etapa per a la qualitat de servei i la imatge que es mereix la ciutat d'Eivissa, tot i que la implantació de les millores es farà de manera gradual i els resultats seran visibles al llarg dels propers mesos.
Després de la signatura del contracte, l'empresa disposa de dos mesos per al començament de les feines, així que no serà fins el proper dia 13 de juny quan Valoriza comenci amb la gestió del servei de neteja viària, el primer servei que assumirà la nova empresa.
A més, la concessionària del servei de neteja disposarà de sis mesos per a la implantació dels vehicles de recollida i nous contenidors, de 4 mesos per a la implantació de la maquinària de neteja viària de nova adquisició i de dos mesos per a la resta de maquinària.
Amb la nova contracta s'ha fet una aposta forta per la mecanització del servei de neteja, incrementant els treballs de neteja amb aigua a pressió i establint les programacions de neteja en funció de les temporades i les característiques de cada zona del municipi. Respecte a la recollida de residus, es preveu renovar tota la flota de contenidors i camions apostant per la millora de la recollida selectiva.
Es tracta d'una contrata enfocada en el servei i el compliment d'uns criteris de qualitat que necessita la ciutat d'Eivissa. Per això, s'estableix tot un sistema de control a l'empresa contractista basat en tecnologies de control d'accés del personal, seguiment de vehicles GPS i s'implantarà un sistema de control i seguiment d'incidències. La nova empresa haurà de destinar un 0,4% de l'import del contracte a campanyes de conscienciació entre la ciutadania amb l'objectiu de fomentar bones pràctiques cíviques en quant a neteja.