L’Ajuntament d’Eivissa obri el pròxim dilluns les inscripcions per a la Rua de Carnaval, amb un total de 17 premis
L’Ajuntament d’Eivissa obre el període d’inscripcions per a participar en la Rua de Carnaval que tindrà lloc el diumenge 19 de febrer. A partir de dilluns 6 de febrer les persones interessades a concórrer en aquesta convocatòria han de presentar la sol·licitud en el Registre d'Entrada General de l'Ajuntament i disposen fins al dia 12 de febrer.
Les bases per participar es podran consultar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) a partir del dissabte 4 de febrer.
La cavalcada dels Reis d’Orient a la ciutat d’Eivissa sortirà des de ses Figueretes i comptarà amb 6 carrosses i la participació de més de 260 persones
Durant el recorregut es repartiran 1.500 quilos de caramels sense gluten i aptes per a persones celíaques.
La cavalcada dels Reis d’Orient ,que tindrà lloc el dia 5 de gener a partir de les 18.30 hores, començarà a ses Figueretes, on els reis d’Orient arribaran en vaixell i desembarcaran al moll. Des d’allí les seves Majestats pujaran pel carrer del Periodista Francesc Escanellas fins a carrer d’Astúries on pujaran a les carrosses per iniciar el recorregut pels carrers de la ciutat d’Eivissa.
La totalitat de la nova avinguda d’Isidor Macabich tendrà les noves voreres, enllumenat, arbrat i mobiliari urbà a mitjans febrer.
Les obres de la nova avinguda d’Isidor Macabich avancen sense retràs i tenint per objectiu la seva finalització a finals de març del 2023. En aquests moments s’estan realitzant treballs sobre la calçada central previs a la capa intermèdia d’asfalt. Amb motiu del tancament de la planta asfàltica durant les festes de Nadal, els treballs d’asfaltat es realitzaran dins el mes de gener.
L’Ajuntament d’Eivissa obre un procés d’estabilització de 107 places del personal municipal.
L’Ajuntament d’Eivissa ha obert un procés d’estabilització de 107 places per a cobrir com a personal funcionari de carrera i laboral fix, mitjançant els sistemes selectius de concurs oposició i de mèrits extraordinari, el que permetrà estabilitzar les places de totes aquestes persones treballadores convertint-se en personal fixe de l’Ajuntament d’Eivissa.
Les bases especifiques que han de regir la convocatòria i el procés de selecció de personal funcionari de carrera i laboral fix a l’Ajuntament d’Eivissa ja estan publicades al Butlletí oficial de les Illes balears i durant aquest dies també es publicaran les bases que regeixen al procés de selecció del personal al Patronat de Música, Patronat d’Esports i al Museu d’Art Contemporani d’Eivissa.
L’Ajuntament d’Eivissa comptarà amb un pressupost 76 milions d’euros al 2023 amb un augment del 2’3% respecte al pressupost de l’any anterior.
L’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, la regidora d’Hisenda, Estefania Torres, i el tinent d’alcalde, Aitor Morrás, han presentat avui el pressupost de l’Ajuntament d’Eivissa per a 2023. Es tracta d’uns comptes que venen marcats per les inversions provinents dels fons europeus i destinats a la millora de l’espai públic, la mobilitat i l’eficiència energètica.
El pressupost ordinari per a l’any 2023 serà de 76’7 milions d’euros, el que suposa un augment del 2,3% respecte al pressupost de 2022. Una vegada s’hagi realitzat la liquidació del pressupost, finalment l’Ajuntament d’Eivissa gestionará un total de 89,7 milions d’euros després de la incorporació dels 6 milions d’euros previstos de romanents i els 7 milions d’euros provinents de la capitalitat de projectes que ja estan en marxa o que están a punt de inciar-se.
L’Ajuntament d’Eivissa contracta a 24 joves desocupats a través del programa SOIB Reactiva.
L’Ajuntament d’Eivissa ha contractat a 24 joves desocupats, d’entre 16 i 30 anys, a través del programa SOIB Reactiva 2022, ha estat promogut pel SOIB i cofinançat per la Conferència Sectorial d’ Ocupació i d’ Assumptes Laborals. La durada del contracte és des de l’1 de desembre fins el 31 de maig de 2023.
L’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, la regidora delegada de Formació, Rosa Rubio i la Directora insular del SOIB Eivissa, Dolors Roig, han donat avui la benvinguda als nous treballadors i treballadores que s’han incorporat a l’Ajuntament d’Eivissa.
L’Ajuntament d’Eivissa llança la campanya Menja’t el Mercat per a dinamitzar el Mercat Nou els divendres per la tarda.
L’Ajuntament d’Eivissa ha impulsat la campanya Menja’t el Mercat, una iniciativa amb la qual es pretén dinamitzar els mercats del municipi i que s’iniciarà el pròxim 2 de desembre en el Mercat Nou. La campanya, que suposarà que el mercat obri els divendres en horari de tarda, de 17:00 a 20:00 hores, pretén generar una experiència més enllà d’anar a fer la compra, completant aquesta dinàmica amb activitats infantils, tallers gastronòmics o de decoració i música en directe, tots els divendres per la tarda. “Volem convertir el mercat en un lloc en el qual ocorren coses”, tal com ha explicat la regidora delegada de Comerç, Rosa Rubio. Per a fomentar aquest impuls s’entregaran tiquets gratuïts d’estacionament del Cetis. La iniciativa compta amb tallers, música en directe i activitats infantils destinats a convertir el mercat en un lloc de trobament a l’illa.
Dénia, Eivissa i Cambrils inicien les accions del projecte ‘Viu la posidònia’ a 2023 amb més d’un milió d’euros de fons europeus assignats pel Ministeri de Turisme.
Els alcaldes de Dénia, Vicent Grimalt, Eivissa, Rafa Ruiz i Cambrils, Oliver Klein, han anunciat hui la posada en marxa a 2023 del projecte experiencial d’ecoturisme ‘Viu la posidònia’, que desenvolupen conjuntament els tres municipis.
El projecte ha sigut seleccionat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, dins del programa “Experiencias Turismo España”, i té atorgat 1.157.780 euros del fons europeu Next Generation per al seu desenvolupament.
Per a iniciar el recorregut de la iniciativa, s’ha escollit la Fira Internacional de Turisme (FITUR), que se celebra a Madrid el pròxim mes de gener. Les tres ciutats sòcies planegen l’obertura en la capital espanyola, coincidint amb les dates de la fira, de l’exposició ‘Joies de la posidònia”, on es mostraran peces de pintura, ceràmica i joies inspirades i/o fabricades amb esta planta aquàtica que pobla les aigües del Mediterrani.
L’objectiu final de la iniciativa és, com ha assenyalat l’alcalde eivissenc, Rafa Ruiz, “fer de la posidònia un valor”. Mediambiental, per la quantitat d’oxigen que allibera, la seua tasca d’escut barrera que evita que la mar s’emporte l’arena de les platges i per ser un indicador de la qualitat de les aigües. Però també, com ha dit Vicent Grimalt, alcalde de Dénia, un actiu turístic, per a la qual cosa és molt important la tasca de difusió i conscienciació cap als visitants, “que entenguen que la presència de les restes de posidònia a les nostres platges no és brutícia, sinó que formen part del nostre ecosistema”. Grimalt confia que, quan finalitze el projecte, “hi haja un percentatge important de gent conscienciada” i subratlla que “és molt important la implicació de l’empresariat del sector en esta tasca”, que hauria de començar per “deixar de banda les queixes per la presència d’algues a les platges” i de sol·licitar constantment que es netegen, tasca, per cert, que costa a les arques municipals més d’1 milió d’euros anual.
L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, ha recordat que fa vora un any es va començar a treballar en el projecte i ha afirmat amb satisfacció que “l’aliança entre les nostres ciutats ha funcionat”.
La instal·lació de cartellera informativa a les platges, campanyes entre la població escolar o el abalisament de zones amb presència de posidònia són algunes de les accions contemplades en el full de ruta del projecte, que aniran implementant-se durant l’any que ve.
Què és ‘Viu la posidònia’?
És un producte turístic de petjada de carboni zero que afavoreix el coneixement sobre una part de l'ecosistema marí imprescindible per a la conservació de la biodiversitat en la costa, la neteja de les aigües, la protecció de la línia de platja enfront dels temporals i la fixació de carboni atmosfèric, tot això a través d'un conjunt d'activitats compatibles amb el gaudi de les nostres platges i la realització de pràctiques d'oci actiu i saludable.
En definitiva, el projecte vol ajudar a conèixer esta planta que pobla els fons marins i contribuir a sensibilitzar la població que eixes algues que arriben a les platges són prova de la salut del litoral i una garantia que les nostres platges continuaran sent un lloc privilegiat.
“Viu la posidònia” busca crear un producte turístic concret al voltant de coses que cada població ja fa però no de manera coordinada. Així doncs, es pretén construir un producte comercialitzable pels agents, vendible, atractiu per a les persones visitants, diferenciador, d'alt valor afegit ambiental, integrable en els programes de màrqueting d'operadors turístics locals i que associe a la marca turística de les tres ciutats valors com ‘eco’, ‘natural’, ‘sostenible’ i ‘singular’.
{fastsocialshare}
- Nombre d`articles:
- 16